4

نوری‌ المالکی:پیوند تاریخی دو کشور زمینه‌ای برای تقویت هرچه بیش‌تر روابط دوجانبه است.

  • کد خبر : 108754
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۹:۵۸

المالکی تاکید کرد: سقفی برای گسترش فعالیت شرکت‌های ایرانی که دارای ظرفیت‌ و امکانات لازم هستند در عراق وجود ندارد.

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر ضرورت گسترش روابط دو جانبه میان ایران و عراق گفت، سقفی برای گسترش فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق که دارای ظرفیت‌ و امکانات لازم هستند، وجود ندارد.

نوری‌ المالکی، نخست‌وزیر عراق در مجموعه سعدآباد تهران در جمع خبرنگاران در نشست خبری با بیان این‌که ایران و عراق از کشورهایی هستند که از گذشته پیوند تاریخی دارند، اظهار کرد: پیوند تاریخی دو کشور زمینه‌ای است برای تقویت هرچه بیش‌تر روابط دوجانبه است.

وی با اشاره به این‌که در مذاکرات روز چهارشنبه در رابطه با همکاری‌های اقتصادی و مسائل دیگر توافق‌هایی داشتیم، توضیح داد: در مورد ایجاد راه‌های مختلف برای فراهم کردن زمینه‌های مبادلات اقتصادی و تجاری و گسترش آن، توافق‌هایی کرده‌ایم. هم‌چنین درخصوص مسائل منطقه و همکاری در زمینه حل مسائل منطقه‌ای و دستاوردهای آن توافق‌هایی برای همکاری انجام شد.

نخست‌وزیر عراق افزود: در جلسه امروز بر ضرورت افزایش همکاری فیمابین تاکید بسیار شد که به نفع کشورهای منطقه نیز خواهد بود.

نوری‌المالکی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در مورد روابط اقتصادی ایران و عراق و شرایط گسترش آن گفت: در مورد مسائل مختلف صحبت کردیم و قرار شد شرکت‌هایی که به عراق می‌آیند، ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند در عراق به خوبی کار کنند و اگر این شرکت‌ها به عراق بیایند، مبادلات تجاری دو کشور که حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار است، شاید حتی به ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار برسد.

المالکی تاکید کرد: سقفی برای گسترش فعالیت شرکت‌های ایرانی که دارای ظرفیت‌ و امکانات لازم هستند در عراق وجود ندارد.

نخست‌وزیر عراق در پایان تاکید کرد: ما از اتحاد کشورهای مختلف در منطقه درخصوص ایجاد ثبات و آرامش در منطقه و اتخاذ راه‌حل سیاسی و عدم دخالت در مسائل دیگران حمایت می‌کنیم و با غیر از آن موافق نیستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر