2

چه کسانی از مرتضوی پول گرفته‌اند؟

  • کد خبر : 109326
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵

یک نماینده سابق مجلس گفت: «متاسفانه آقای مرتضوی در یک روند سیاسی و بدون داشتن صلاحیت‌های لازم به مدیریت چنین سازمان عریض و طویلی منصوب شدند و اکنون مدیریت ایشان در تامین اجتماعی زیر سوال است.»

فرارو در ادامه نوشت: با انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی ابعاد جدیدی از تخلفات صورت گرفته در این سازمان روشن شد. بذل و بخشش‌های میلیونی میان مدیران ارشد این سازمان و نماینده کارگران در هیات امناء و همچنین هدایای میلیونی به برخی مقامات و نمایندگان مجلس گوشه‌ای از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بود.

این در حالی است که در چند سال اخیر هرگاه کارگران و بازنشسته ها و نیز از کارافتاده‌ها خواستار تحقق مطالبات قانونی خود بودند با این پاسخ از سوی مدیران تامین اجتماعی روبرو شدند که به علت کمبود منابع نمی‌توان به این درخواست‌ها رسیدگی کرد.

یکی از خدمات بزرگ مدیران تامین اجتماعی! به بیمه‌شدگان این سازمان که در قبال آن پاداش‌های میلیونی دریافت کردند بی‌ارزش شدن دفترچه بیمه تامین اجتماعی است که امروز تا ۷۰ الی ۸۰ درصد هزینه‌های درمانی و دارویی را باید بیمار پرداخت کند.

مدیران این سازمان در قبال کدام خدمات ارزشمند خود چنین پادا‌ش‌هایی دریافت کردند که امروز سعید مرتضوی از قانونی بودن این پاداش‌ها سخن می‌گوید؟

داریوش قنبری نماینده سابق مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «بذل و بخشش‌های صورت گرفته در تامین اجتماعی جای تاسف است. متاسفانه باید اذعان کرد هیچ تناسبی میان دستمزد کارگران که حدود ۵۰۰ هزار تومان است با پاداش‌های میلیونی مدیران سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد.»

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد: «جای تاسف است که نمایندگان کارگران در هیات امنای تامین اجتماعی که باید مدافع حقوق کارگران باشند نیز خود از این پاداش‌های میلیونی منتفع شده‌اند.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم اظهار کرد: «سوءاستفاده مالی چه از سرمایه‌های دولتی و چه بخش خصوصی درست نیست، اما تاسف بارتر آن است که این فسادهای گسترده در بخشی صورت گرفته است که با سرمایه‌های ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کارگران اداره می‌شود.»

وی ادامه داد: «ما از ابتدای انقلاب شعار حمایت از محرومان، مستضعفان و پاربرهنگان می‌دهیم و آنگاه چنین سوءاستفاده‌های بزرگی در تامین اجتماعی که با سرمایه‌های کارگران اداره می‌شود صورت می‌گیرد.»

قنبری گفت: «به نظر من در ابتدا باید نام نمایندگان مجلس که باید مدافع حقوق مردم باشند اما پاداش‌های میلیونی از مدیریت تامین اجتماعی دریافت کردند مشخص شود.»

وی ادامه داد: «متاسفانه آقای مرتضوی در یک روند سیاسی و بدون داشتن صلاحیت‌های لازم به مدیریت چنین سازمان عریض و طویلی منصوب شدند و اکنون مدیریت ایشان در تامین اجتماعی زیر سوال است.»

وی افزود: «به نظر من شخص آقای سعید مرتضوی باید پاسخگوی اقداماتی که در سازمان تامین اجتماعی روی داده باشد و مسئولیت آن متوجه شخص ایشان است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر