2

مراسم یادبود ماندلا جنجالی شد+تصویر

  • کد خبر : 109559
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷

دست دادن باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا به سوژه رسانه های جهان تبدیل شده است.

باراک اوباما در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا، رهبر فقید ‌آفریقای جنوبی با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا دست داد. این دو در حالی با هم دست دادند که کشورهایشان بیش از ۵۲ سال است که هیچ رابطه‌ای با یکدیگر ندارند.

العالم:این صحنه به صورت زنده از بسیاری از تلویزیون های جهان پخش شد.اوباما هنگام عبور از کنار جایگاه مخصوص میهمانان با رائول کاسترو که در کنار دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل نشسته بود، دست داد و چند کلمه ای بین دو طرف رد و بدل شد.

اما واکنش دولت کوبا به این اقدام در خور توجه بود، کوبا این اقدام را به فال نیک گرفت و دولت در سایت خود نوشت: ممکن است این آغازی برای پایان تجاوزات آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پس از اینکه اوباما تلفنی با آقای روحانی رئیس جمهوری ایران گفتگو کرد، دست دادن با کاسترو شاید جامعه عمل پوشاندن به وعده سال ۲۰۰۷ اش باشد که گفته بود با دشمنان آمریکا به صورت مستقیم به تعامل می پردازد.

این اقدام اوباما قطعا با مخالفت هایی در این کشور روبرو خواهد شد، مثل کوبایی آمریکایی های مخالف کاسترو در فلوریدا که رایی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری دارند. اوباما هم اکنون به دلیل تغییر سیاست های این کشور در سوریه و توافق هسته ای با ایران به اندازه کافی از نظر داخلی و خارجی تحت فشار است.

اما دست دادن رئیس جمهوری آمریکا با رئیس جمهوری کوبا اتفاقی غیرمنتظره نبود. سیزده سال پیش در سال ۲۰۰۰ بیل کلینتون با فیدل کاسترو رئیس جمهوری کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل دست داد.اما تصویری گرفته نشد و کاخ سفید این موضوع را رد کرد.

کوبا و آمریکا از سال ۱۹۶۱ ، زمانی که فیدل کاسترو در کوبا به قدرت رسید ، هیچ ارتباط دیپلماتیکی با هم ندارند ؛اما با به قدرت رسیدن اوباما، تنش ها بین دو کشور کاهش یافت، گرچه هیچ ارتباطی برقرار نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر