با شکل تیز، خطوط گوشه دار و شکل پیکان مانند انتهایی، لامبورگینی ونه نو همواره اندکی حس نظامی درباره خود برانگیخته است. به همین دلیل، شاید نباید از اینکه خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت عرشه یک ناو هواپیمابر را برای نمایش عمومی این خودرو انتخاب کند خیلی شگفت زده شد. هفته گذشته، یکی از نسخه های محدود این خودروی افسانه ای (که به مناسبت پنجاهمین سالگرد افتتاح لامبورگینی ساخته شده است) بر روی ناو هواپیمابر ایتالیایی Nave Cavour و در سواحل ابوظبی استارت خورد.
این خودرو از یک موتور ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر لامبورگینی استفاده می کند، که برای قرار گرفتن بر روی سیستم انتقال قدرت تک کلاچ هفت سرعته ISR اصلاح شده است. این موتور قدرتمند که همانند نیروگاهی کوچک در قلب خودرو عمل می کند، قدرتی معادل ۷۵۰ اسب بخار به خودرو می بخشد و باعث می شود تا شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲٫۹ ثانیه طول بکشد. سقف سرعت ونه نو نیز ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.
با توجه به اینکه بدنه و تمام قسمت های خارجی خودرو از پلیمر تقویت شده فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است، وزن خودرو به ۱۴۹۰ کیلوگرم کاهش یافته است و نسبت قدرت به وزن خارق العاده ۱٫۹۹ را به ونه نو بخشیده است. ساختار آیرودینامیک بی نقص ونه نو، این خودروی چهار چرخ متحرک (۴WD) را همواره روی سطح جاده نگاه می دارد. به گفته مسئولان لامبورگینی، ساختار آیرودینامیک خودرو که تا چرخ ها ادامه می یابد و شامل یک رینگ فیبر کربنی به دور حاشیه چرخ است؛ همانند یک توربین به خنک شدن ترمزهای دیسکی سرامیکی-کربنی خودرو کمک می کند. میراگرهای افقی (دمپر) علاوه بر سیستم تعلیق روی شاسی خودرو نصب شده اند؛ در حالی که بازشوهای بزرگ روی کناره بدنه علاوه بر ایجاد تهویه موتور، جریان مستقیم هوای مورد نیاز بالچه های عقب قابل تنظیم خوردو را تامین می کند.
مطابق عرف لامبورگینی ونه نو نیز نام یک گاو مسابقه ای معروف بوده که در سال ۱۹۱۴ باعث کشته شدن ماتادوری در میدان مسابقه شد. سرنوشتی که اگر صاحبان این خودروها بخواهند سیستم کنترل کشش خودرو را غیرفعال کنند، باید آن را مد نظر قرار دهند. در حالی که ابتدا قرار بود تنها ۳ دستگاه از این خودرو ساخته شود، در نهایت لامبورگینی تصمیم گرفت تا ۹ دستگاه از این خوردو تولید کند؛ خودروهایی که هر کدام به قیمت سرسام آور ۴٫۵ میلیون دلار به مشتریان آن فروخته شده است.