1

دکتر شبستری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد استعفا کرد

  • کد خبر : 110068
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵

اختلاف میان آستان قدس و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تعطیلی دانشکده پیراپزشکی مشهد به استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجامید.

به گزارش مهر، مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ آذر ماه جاری اعلام کردند آستان قدس رضوی پس از گذشت ۲۰ سال واگذاری محل دانشکده پیراپزشکی، در اقدامی بدون هماهنگی، این دانشکده را تعطیل کرد.
در حالی این دانشکده تعطیل شد که در نیمه ترم و در هفته دانشجو  قرار داشتیم و دانشجویان این مرکز به محلی در دانشگاه فردوسی مشهد ارجاع شدند.
تخلیه بدون هماهنگی و جلب رضایت ریاست و مسئولین دانشگاه
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ  ۲۳ آذر ماه با توجه به انتشار برخی مطالب در رسانه ها در خصوص تخلیه خارج از عرف دانشکده پیراپزشکی توسط آستان قدس رضوی اینگونه اطلاع رسانی کرد: تخلیه دانشکده پیراپزشکی در مورخ ۱۴ آذرماه بدون هماهنگی و جلب رضایت ریاست و مسئولین دانشگاه بوده است.
این روابط عمومی تصریح کرد: در تاریخ فوق الذکر عوامل اجرایی آستان قدس رضوی با بدترین شیوه، ضمن ورود به فضای دانشکده پیراپزشکی که برخوردار از حدود هزار نفر دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی و آزمایشگاههای متعدد با تجهیزات و منصوبات گران قیمت است،ابتدا با جداسازی و پایین آوردن تابلوی سردرب ورودی دانشکده با جرثقیل به پردیس دانشگاه منتقل کردند.
سپس با هجمه ای از عوامل اجرایی به ساختمانهای احداثی بالغ بر ۷ هزار مترمربع که از محل منابع بیت المال ساخته شده است، وسایل آموزشی و اداری دانشکده پیراپزشکی را بدون رعایت صرفه و صلاح اموال دولتی به پردیس دانشگاه منتقل و رها سازی کردند و دانشکده به دلیل آماده نبودن فضای پیش بینی شده آموزشی تعطیل شد.
دانشکده مورد اجاره ای بوده است
در پی این اتفاق ناگهانی و با پیگیری رسانه ها روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: این تخلیه با هماهنگی مسئولان دانشکده پیراپزشکی صورت گرفته است و این دانشکده مورد اجاره ای بوده که سالها در اختیار دانشگاه قرارداشته است و از نظر قانونی هیچ مانعی در خصوص وجود نداشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد استعفا کرد
سرانجام صبح امروز در اعتراض به تعطیلی این دانشکده  محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد استعفا کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه ای به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به  مسائل پیش آمده در خصوص دانشکده پیراپزشکی ابزار تاسف و استعفا کرد.
متن این استعفا که در نامه ای به دکتر هاشمی وزیر بهداشت است به این قرار است؛ ‌با توجه به مسائل پیش آمده در دانشکده پیراپزشکی مشهد به نظر می رسد جهت حفظ حرمت و صیانت از حریم دانشگاه و دانشگاهیان امکان ادامه مسئولیت اینجانب وجود ندارد .
وی ضمن ادای احترام به امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرده است که با تغییر ریاست دانشگاه، فضای مناسبتری برای ادامه خدمت مسئولان دانشگاه و تحصیل دانشجویان فراهم شود.
دکتر شبستری همچنین خطاب به وزیر بهداشت  تاکید کرده است: بر خود واجب می دانم تا آخرین لحظات حیات خویش در راه آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش کنم و از جنابعالی تقاضا می کنم با استعفای اینجانب موافقت و اجازه فرمائید در کسوت پزشکی به ادامه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مشغول باشم.

به نظر می رسد رئیس دانشگاه با این اقدام  اعتراض خود را در جانبداری از دانشجویان این دانشگاه ابراز داشته است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110068

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر