1

فاجعه انسانی در انتظار دو شهر شیعه نشین سوریه

  • کد خبر : 110070
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳

اهالی دو شهر شیعه نشین “نبّل” و”الزهراء” در حومه حلب سوریه بیش از یک سال و نیم است که در محاصره شدید تروریست های تکفیری قرار دارند.

به گزارش شبکه العالم؛  “نبّل” و “الزهراء” نزدیک مرز ترکیه با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دو شهر نزدیک به هم هستند که بیش از یک سال و نیم در محاصره تروریست ها قرار گرفته اند و کمک های مناطق کُرد نشین سوریه تنها روزنه امید آنها است.

یک زن ۳۵ ساله اهل نبل در گفت وگو با سایت الاخبار لبنان به بیان وضعیت دشوار زندگی در این شهر پرداخته و می گوید: اهالی این شهر از نبود دارو، مواد غذایی و دیگر مشکلات روزمره از یک طرف و از طرف دیگر شلیک خمپاره های تروریست ها رنج می برند.

وی می افزاید: ربوده شدن شهروندان به صورت روزانه و منع ارتباط با سایر شهرهای سوریه از دیگر مشکلات اهالی این شهر است. این مشکلات باعث شده تا اهالی این شهر هر روز با مرگ عزیزان و نزدیکان خود مواجه شوند.

شیخ “عبدالمطلب شمس الدین” یکی از شهروندان سرشناس نبل می گوید: اهالی دو شهر نبل و الزهراء با اهالی سایر شهرها و مناطق سوری روابطی دوستانه داشتند و سال هال ها با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرده اند، اما گروه های مسلح “جبهه النصره” و “داعش” با ورود به این مکان به تنش های فرقه ای و مذهبی دامن زده اند تا میان شهروندان سوری تفرقه ایجاد کنند.

وی می افزاید: به علت محاصره طولانی مدت، بیش از ۸۰ درصد اهالی این دو شهر بیکار شده اند و با فرا رسیدن فصل سرما مردم با مشکل بزرگ دیگری مواجه شده اند، زیرا آنها قادر به تهیه سوخت و در امان ماندن از سرما نیستند و به علت مصرف هیزم در سال گذشته دیگر نمی توانند از طبیعت هم کمک بگیرند.

شمس الدین می گوید: با وجود این مشکلات و مصائب، روحیه مردم بسیار خوب است و شعار آنها، مقاومت و تن ندادن به ذلت است.

یکی از اهالی شهر الزهراء نیز که سرگرم نگهبانی از شهر در مقابل حملات تروریست ها است، می گوید: نبود برق و کمبود مواد غذایی از مشکلاتی است که در این مدت مردم به آن عادت کرده اند و ما تمام این مشکلات را در راه حمایت از وطن و حیثیت خود تحمل می کنیم.

وی می افزاید: به علت حملات روزمره خمپاره ای، مدارس و دانشگاه تعطیل شده است و حدود ۵۰۰ نفر تاکنون در این حملات به شهادت رسیده اند که ۱۰۰ نفر آنها کودک بوده اند.

به گفته یکی از فعالان، دو روز است که چتربازان نیروی هوایی سوریه مواد غذایی و دارو به اهالی این شهرها می رسانند. زمانی که تروریست ها بالگرد حامل مدرسان وزارت آموزش و پرورش را هدف قرار دادند و تمامی سرنشینان آن شهید شدند،  دیگر بالگردها قادر به فرود آمدن در این دو شهر نیستند.

از زمانی که در این دو شهر در محاصره قرار گرفته اند، شهرک های کُرد نشین سوریه در “عفرین” و روستاهای حومه آن در شمال غربی نبل و الزهرا به تنها روزنه امید برای ورود مواد غذایی به این دو شهر تبدیل شده اند. اما با هر حمله تروریست های “داعش”، علیه کُردها، حلقه محاصره این دو شهر تنگ تر می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110070

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر