2

۳۰۰ روستای آذربایجان‌‌شرقی در محاصره برف

  • کد خبر : 110074
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: برف و کولاک شدید راه ۳۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود کرده است.

 علی هوشیار امروز در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهار کرد: برای بازگشایی مسیر روستاهای یاد شده در صورت همراه شرایط جوی و مساعد بودن آب و هوا ۳ تا ۴ روز زمان لازم است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام امکانات برای بازگشایی مسیرهای اصلی معطوف است، افزود: ۱۰۰ دستگاه خودروی سنگین لازم برای بازگشای صرفا راه‌های روستایی از شرکت‌های طرف قرار‌داد با راه و شهرسازی درخواست شده که به محض دریافت این تعداد خودرو از آنها صرفا برای برف‌روبی راه‌های روستایی استفاده خواهد شد.

هوشیار زمان آغاز این بازگشایی را همین امشب اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰دستگاه ماشین آلات درخواستی امروز در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد و این مجموعه نیز اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده کند.

این مقام حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در عین حال از باز بودن راه‌های روستایی که در مسیر راه‌های اصلی قرار دارند، خبر داد.

وی در مورد راه‌های اصلی استان نیز گفت: تمام راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز بوده و صرفا در بخش چاراویماق به دلیل شدت بارش و کولاک شدید مشکل وجود دارد که اکیپ‌های فعال در این بخش نیز تلاش می‌کنند تا از بسته بودن راه جلوگیری کنند.

هوشیار اضافه کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی با ۶۲۴ دستگاه برف‌روبی و بازگشایی می شد صرفا بازگشایی راه‌های اصلی را بر‌عهده دارند.

در حال حاضر استان آذربایجان‌شرقی در مجموع با ۱۳ هزار و ۳۳۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزاد راه، بزرگراه و راه روستایی جزو یکی از راهدارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، این حجم راه به عنوان ۲۲۰ کیلومتر آزاد راه، ۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و ۳۰ کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و ۷۲۳ کیلومتر راه فرعی محسوب می شود که ۱۰ هزار و ۶۰ کیلومتر راه روستایی را باید به تفکیهای اشاره شده اضافه کرد و با تقسیم بندی ۴ هزار و ۳۷۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک‌ هزار و ۶۹۶ کیلومتر راه روستایی شوسه و ۳ هزار و ۹۸۶ کیلومتر راه روستایی احداث شده مشخص می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110074

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر