2

منطقه ۳ تهران به عنوان منطقه «پلیس‌لس» در نظر گرفته شده است

  • کد خبر : 11085
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۵۷

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه ستاد فرماندهی تهران بزرگ عملکرد بسیار مثبتی داشته است، گفت: در سال ۸۸ که تمرکز فتنه در تهران بزرگ بود، تاثیرات منفی را به همراه داشت چرا که همکاران ما به امور فرعی‌تری متمرکز شدند و این مساله باعث شد که […]

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه ستاد فرماندهی تهران بزرگ عملکرد بسیار مثبتی داشته است، گفت: در سال ۸۸ که تمرکز فتنه در تهران بزرگ بود، تاثیرات منفی را به همراه داشت چرا که همکاران ما به امور فرعی‌تری متمرکز شدند و این مساله باعث شد که در سال ۸۹ با افزایش ناهنجاری و جرایم روبرو شویم اما خوشبختانه از نیمه سال ۸۹ تاکنون با اجرای طرح‌های متفاوت روند وقوع جرم کاهش و در برخی از شاخه‌ها متوقف شده است.

وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در میان ۲۷ استان ارزیابی شده رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: ستاد فرماندهی انتظامی پایتخت از لحاظ عملکردی در میان استان‌های بزرگ کشور در رتبه اول قرار دارد و به نظر می‌رسد با اجرای مداوم طرح‌ها این روند در سال جاری و سال آینده ادامه داشته باشد.

اجرای طرح کنترل الکترونیکی «پلیس‌لس» در منطقه ۳ تهران

اجرای طرح ویژه برخورد با معتادان و موادفروشان

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه وضعیت ترافیک پایتخت بهبود یافته است از اجرای پایلوت طرح کنترل الکترونیکی «پلیس‌لس» در منطقه سه تهران خبر داد و گفت: منطقه ۳ که دارای پیچیدگی‌های ترافیکی خاصی است به عنوان منطقه پایلوت برای اجرای سیستم «پلیس‌لس» یا بدون پلیس در نظر گرفته شده است که این مهم با انجام اقدامات مراقبتی و نصب دوربین‌ها در این منطقه برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه با روسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ بر اجرای طرح ویژه‌ای به منظور برخورد با معتادان و مواد فروشان تاکید شد، گفت: در این جلسه تاکید شد که طرح ویژه‌ای با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر طراحی شود که در این طرح از اقداماتی مقطعی فاصله بگیریم چرا که در حال حاضر با اجرای طرح‌ها معتادان و موادفروشان از سطح شهر جمع‌آوری اما پس از مدتی مجددا در شهر دیده می‌شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه در خصوص برخورد قاطع و سریع با اشرار نیز دستوراتی صادر شده است، گفت: درمجموع در دو ماه گذشته ۲۲ مورد تظاهرو خودنمایی با سلاح سرد، چاقوکشی و ایجاد مزاحمت برای مردم در سطح تهران گزارش شده است که اکثر این افراد دستگیر و برخی نیز با تاخیر دستگیر شده‌اند واین در حالیست که با همکاری دادستان و به منظور تحقیر این افراد آنها در محلات گردانده می‌شوند.

وی با اعلام این خبر که تا دوهفته آینده ستاد فرماندهی ویژه غرب استان تهران با مرکزیت شهریار آغاز به کار می‌کند، گفت: براساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته مقرر شده است که پیوستگی و ارتباط فرماندهی انتظامی تهران و ستاد فرماندهی ویژه شرق و غرب استان تهران با یکدیگر افزایش یابد تا مجرمان نتوانند مناطق امن پیدا کرده و جرم را در تهران انجام داده و در اطراف تهران مخفی شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه ایجاد این دو ساختار (ستاد فرماندهی ویژه غرب و شرق) امکانات و نیروی انسانی بسیاری را از ناجا طلب می‌کند، گفت: تهران مرکز کشور بوده و جمعیت ساکن و تردد کننده آن بسیار زیادی دارد و باید ضریب امنیتی تهران افزایش یابد.

به گفته فرمانده ناجا در جلسه ستادی روز پنجشنبه رسیدگی به مسایل و اجرای طرح‌های اثربخش‌تر در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، امنیت اجتماعی و برخورد با مواد مخدر مورد تاکید قرار گرفت.

انسداد مرزهای غربی طی دو سال در صورت تامین اعتبار

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انجام عملیات مشترک برای انهدام گروهک تروریستی پژاک در مرزهای شمال غربی، گفت: مسوولیت عملیات با سپاه پاسداران و قرارگاه مرزی حمزه بوده است و واحدهای مرزی و عملیاتی پلیس در اختیار سپاه هستند اما در مجموع عملیات‌ها توانسته است این گروه را به انفعال وادار کند.

وی با بیان اینکه در واکنش‌ها ممکن است آسیب‌هایی به نیروهای انتظامی در واحدهای مرزی وارد شود، گفت: باید ضریب امنیت در مرزهای شمال‌غربی که به دلیل وجود شرایط جوی خاص و برف و به دلیل کوهستانی بودن دارای پیچیدگی‌های خاصی است به صورت ویژه افزایش یابد.

احمدی مقدم با اشاره به بحث انسداد مرزها در مرزهای شمال غرب کشور گفت: نیروی انتظامی نیاز به سرمایه‌گذاری و اعتبارات بیشتری در حوزه انسداد مرز دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در صورت اختصاص اعتبارات نیروی انتظامی آمادگی آن را دارد که ظرف مدت دوسال مرزهای شمال غرب کشور را مستحکم کند، گفت: البته این بدان معنا نیست که در این حوزه کاری انجام نمی‌گیرد اما روند کار به دلیل کمبود اعتبارات کند است.

کاهش میانگین زمان حضور پلیس ۱۱۰ به هفت دقیقه

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص روند تصویب قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد، گفت: تصویب این قانون در مسیر خوبی قرار دارد و به نظر می‌رسد این قانون در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

احمدی مقدم با ارزیابی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گفت: طبق ارزیابی که بازرسان ناجا از پلیس ۱۱۰ انجام داده‌اند، مشخص شده است از یک سو سرعت عمل ماموران پلیس در این حوزه افزایش یافته به گونه‌ای که میانگین حضور ماموران از ۱۵ دقیقه به ۷ دقیقه کاهش یافته است، اما از سویی دیگر در ۱۵ درصد از تماس‌های عملیاتی ماموران ما یا در صحنه حضور نداشته و یا باتاخیر در صحنه حادثه حاضر شدند که این مساله مناسب نیست و باید با افزایش تجهیزات اجازه ندهیم که ترافیک کاری کلانتری‌ها بر عملکرد پلیس ۱۱۰ تاثیر بگذارد.

«فراز» نمی‌تواند به عنوان کشنده مورد استفاده قرار بگیرد

«فراز» دچار اشکال است

وی در پاسخ به سوالی در مورد فراز و فرودهای شماره‌گذاری خودرو فراز با بیان اینکه استاندارد دارای خطوط حداقلی است که باید توسط خودروسازان رعایت شود، گفت: در مواردی سازمان استاندارد خودروهایی را تایید می‌کند اما در تحقیقات میدانی نتایج دیگری حاصل می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به کامیون هُوو، گفت: هُوو نیز در ابتدا مورد تایید قرار گرفت و پس از مدتی دوستان عدم تایید این خودرو را صادر کردند که نتایج نشان می‌دهد این خودرو نسبت به تریلرهای دارای ۴۰ سال عمر درصد تصادفات بیشتری دارند چرا که سیستم نگهدارنده آن متناسب با بار در نظر گرفته نشده است و در خودروی فراز نیز این مسیر دچار اشکال است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همکاران ما معتقدند استانداردهای ارتقاء یافته این تریلر در حدی نیست که بتواند به عنوان کشنده مورد استفاده قرار بگیرد اما برای سایر کاربری‌ها مانعی وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نهایتا اگر مراجع قانونی به پلیس ابلاغ کنند، پلیس چاره‌ای جز اجرای آن ندارد، گفت: اما پلیس در مورد استاندارد نبودن فراز اطلاع‌رسانی می‌کند تا بعدا توسط مردم در این مورد مزمت نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]