3

راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد مهندسی فن آوری

  • کد خبر : 111933
  • ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

دوره های تحصیلات تکمیلی رشته های مرتبط با صنعت خودرو در مرکز علمی کاربردی گروه صنعتی ایران خودرو راه‌اندازی شد.

به گزارش افق غلامعلی دینی رئیس مرکز علمی کاربردی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: دوره  کارشناسی ارشد مهندسی فن‌آوری در سه رشته مهندسی کیفیت جامع خودرو، سیستم های مکاترونیکی خودرو و طراحی موتور خودرو در مرکز علمی کاربردی گروه صنعتی ایران خودرو تدریس می‌شود. این رشته‌ها برای اولین بار در کشور توسط این مرکز طراحی، تدوین و در نظام آموزش عالی کشور تصویب شده اند.

وی تاکید کرد: این رشته‌ها پروژه محور بوده و دانشجویان بخش عمده تحصیل خود را در قالب اجرای پروژه تخصصی و پروژه های گروهی سپری می‌کنند. ۱۴ واحد درسی نظری تعیین شده برای این رشته ها نیز برای اولین بار در سطح کشور تدریس می‌شوند.

وی افزود: جذب دانشجو در این رشته ها صرفا از طریق کنکور برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور میسر است. درحال حاضر پرسنل گروه صنعتی ایران خودروی دارای حداقل پنج سال سابقه کار در بخش‌های مرتبط، مجاز به شرکت در آزمون ورودی این دوره‌ها هستند.

به گفته دینی تاسیس پژوهشگاه صنعت خودرو چشم انداز ترسیم شده برای آینده مراکز علمی کاربردی گروه صنعتی ایران خودرو است. در این راستا، موسسه آموزشی-پژوهشی گروه صنعتی ایران خودرو با هدف جهت دهی استراتژیک مراکز علمی کاربردی وابسته به گروه در حوزه های تخصصی مرتبط با صنعت خودرو ودر نهایت تحقق پژوهشگاه صنعت خودرو ایجاد شده است.

گفتنی است، ایران خودرو در سال ۱۳۸۳ مجوز ورود گروه صنعتی را به آموزش های علمی-کاربردی دریافت کرد و دو سال بعد، با راه اندازی دوره‌های کاردانی و کارشناسی مرتبط با صنعت خودرو، فعالیت رسمی «مرکز علمی کاربردی گروه صنعتی ایران خودرو» آغاز شد. مدیریت دانش تجربی و انتقال آن به جامعه علمی و صنعت خودروسازی یکی از ماموریت های اصلی ترسیم شده برای مرکز علمی کاربردی ایران خودرو است. آموزش در این مرکز مهارت محور بوده که در آن علاوه بر مباحث نظری، مسایل عملیاتی مورد توجه خاص است. رشته‌های تحصیلی دانشگاه علمی کابردی ایران خودرو برپایه استراتژی‌های گروه صنعتی ایران خودرو و میزان انطباق با استراتژی‌های کلان کشور، مطالعه فعالیت دانشگاه‌های مطرح جهان در حوزه‌های مربوط، رایزنی با انجمن‌های تخصصی بین‌المللی و ملی، مشاوره با دانشگاه‌های مطرح کشور، شناسایی ، طراحی، تدوین و درنهایت در شورای معین وزارت علوم مورد دفاع و تصویب قرار گرفته است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=111933

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر