2

تا دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده، زمان دقیق ثبت‌نام عمره‌ی مفرده اعلام می‌شود

  • کد خبر : 11251
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران ایرانی از ۱۵ مهرماه برای شرکت در مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی لیالی با بیان این‌که مقدمات کار برای سهولت این سفر و راحتی اعزام حجاج انجام شده است، گفت: براساس هماهنگی انجام‌شده با کشور عربستان، امیدواریم حج […]

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران ایرانی از ۱۵ مهرماه برای شرکت در مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی لیالی با بیان این‌که مقدمات کار برای سهولت این سفر و راحتی اعزام حجاج انجام شده است، گفت: براساس هماهنگی انجام‌شده با کشور عربستان، امیدواریم حج امسال نیز در کمال آرامش و نهایت اطمینان و اعتماد از سوی هر دو کشور برگزار شود تا شاهد رضایتمندی حجاج بیت‌الله‌الحرام باشیم.

او همچنین از افزایش مدت اقامت زائران در حج تمتع تا ۳۸ روز خبر داد و بیان کرد: امسال مدت اقامت حجاج ایرانی بین ۳۵ تا ۳۸ روز خواهد بود؛ ولی هیچ مابه‌التفاوتی از ثبت‌نام‌کنندگان دریافت نمی‌کنیم و با همان مبلغ پرداخت‌شده، آن‌ها را به حج اعزام می‌کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به پایان یافتن اعزام عمره اشاره و اظهار کرد: در یک سال گذشته، بیش از ۸۰۰هزار زائر عمره‌ مفرده به خانه امن الهی اعزام شدند. اعزام امسال با کمترین مشکل و تنش انجام شد.

وی درباره‌ی ثبت‌نام عمره و زمان سپرده‌گذاری نیز گفت: تا دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده، زمان دقیق ثبت‌نام عمره‌ی مفرده اعلام می‌شود که مبلغ آن برای افراد بزرگ‌سال ۸۰۰هزار تومان و برای کودکان کمتر از ۱۲ سال نیز ۶۰۰هزار تومان تعیین شده است.

رییس سازمان حج و زیارت زمان اعزام زائران ثبت‌نام‌شده را سال ۱۳۹۳ اعلام کرد و ادامه داد: هنوز بانک عامل ثبت‌نام عمره‌ی مفرده مشخص نشده است.

لیالی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش پرواز عتبات عالیات نیز خبر داد و افزود: به‌زودی تعداد پروازهای هوایی ما به عتبات عالیات در هفته به ۸۰ پرواز افزایش می‌یابد. ما به‌تدریج از پنج پرواز، اعزام زائران را به عتبات عالیات در عراق به‌صورت هوایی آغاز کردیم و در حال حاضر ۲۴ پرواز هفتگی را شاهد هستیم.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام هوایی از استان اردبیل نیز گفت: با رایزنی‌های مسؤولان استانی و اعلام آمادگی استاندار اردبیل، به‌زودی اعزام هوایی از اردبیل به نجف آغاز می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی دلیل بسته شدن مرز خسروی و تردد زائران عتبات عالیات از مسیر مرز مهران نیز بیان کرد: هیچ مشکلی در تردد زائران عتبات از مرز خسروی نداریم، در حالی که بنا به مصلحت عراق و شرایط داخلی این کشور تا کنون خبری از بازگشایی مرز خسروی به دست ما نرسیده است و اگر این کار انجام شود، اعزام زائران به تناسب از مرزهای خسروی و مهران انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر