2

در راستای کاهش آلودگی هوا استانداری تهران و ایران خودرو با هم همکاری کردند.

  • کد خبر : 112961
  • ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

در نشست استاندار تهران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو معضل آلودگی هوای تهران مطرح شد و دو طرف به هم اندیشی برای حل این مشکل پرداختند.

به گزارش ایکو پرس در این دیدار سید حسین هاشمی، استاندار تهران ۶۰ درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده دانست و خواستار مشارکت مجدد ایران خودرو و سایر خودروسازان در اجرای طرح خروج این خودروها از ناوگان حمل و نقل شد.

هاشمی بر ضرورت طرح خروج خودروهای فرسود تاکید کرد و یاد آور شد: به طور قطع با نوسازی خودروهای فرسوده بخشی از آلودگی هوای پایتخت کاسته می شود.

 

وی با تاکید بر این که نگرانی های جدی در محیط زیست و آلودگی هوا در استان وجود دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه های ما در استانداری آلودگی هوای تهران است.

 

استاندار تهران با اشاره به نقش تمامی سازمان ها در کاهش آلودگی هوا تاکید کرد: عوامل مختلفی در آلودگی هوا تاثیر گذار است و باید تمامی ارگان ها با هم‌فکری و همکاری برای این معضل تصمیم گیری کنند.

 

هاشمی با اشاره به ضرورت تولید خودرو با سوخت یورو۴ تاکید کرد: البته وزارت نفت نیز هم‌زمان با تولید این نوع خودروها باید تامین  سوخت مورد نیاز را به طور جدی پی گیری کند.

 

در این دیدار مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محصولات و فرآیندهای تولیدی در این شرکت را دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: بهره گیری از قوای محرکه مدرن در راهبرد ایران خودرو جایگاه مهمی دارد.

 

وی توسعه موتور «ایکس.یو.ام» را از اقدامات کاهش مصرف سوخت محصولات دانست و گفت: این موتور با تغییر ۷۰درصدی قطعات اصلی و مجموعه های موتوری از جمله سرسیلندر و مانیفولد‌ موتور «ایکس.یو.۷» طراحی و ساخته شده و علاوه بر توان و گشتاور بالاتر، قابلیت تامین استاندارد آلایندگی یورو ۴ را نیز دارد.

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از قابلیت انطباق فرآیندهای تولیدی این مجموعه با استانداردهای زیست محیطی خبر داد و افزود: واحدهای مختلف ایران خودرو تاکنون بارها از سوی سازمان محیط زیست تقدیر شده اند.

 

مهندس یکه زارع عرضه سوخت مناسب با درجه اکتان بالا را دارای نقش بسیار مهمی در کم کردن میزان آلایندگی خودروها دانست و افزود: محصولات ایران خودرو قابلیت تامین استاندارد یورو۴ رادارند، اما جایگاه های سوخت هنوز قادر به عرضه بنزین یورو۴ در سطح وسیع نیستند.   

 

وی هشدار داد، چنان چه بنزین یورو۴ به حد کافی عرضه نشود، بنزین یورو ۲ یا بنزین مخلوط یورو۲ و یورو۴ در موتورهایی که برای یورو۴ کالیبره شده اند، مشکلاتی به همراه دارد که کاهش ۴۰ درصدی عمرکاتالیست، افزایش مصرف سوخت،افزایش آلایندگی و آسیب دیدن برخی قطعات حساس موتور از آن جمله است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=112961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر