2

نیروهای وابسته به قذافی ۱۵۰ زندانی را کشته اند

  • کد خبر : 11308
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲

“نیروهای قذافی ۱۵۰ زندانی را کشته‎اند” سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای وابسته به قذافی دیکتاتور فراری لیبی دست کم ۱۵۰ فرد بازداشت شده را در دو اردوگاه نظامی در طرابلس کشته‌اند. بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، زندانیان فراری در روز ۲۳ آگوست به این […]

“نیروهای قذافی ۱۵۰ زندانی را کشته‎اند”

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای وابسته به قذافی دیکتاتور فراری لیبی دست کم ۱۵۰ فرد بازداشت شده را در دو اردوگاه نظامی در طرابلس کشته‌اند.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، زندانیان فراری در روز ۲۳ آگوست به این سازمان اعلام کردند که محافظان یک اردوگاه در منطقه خلیط الفرجان در جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی به افراد بازداشت شده می‌گفتند که درها باز است اما به محض این که بازداشت شدگان از در بیرون می‌رفتند، محافظان به سوی آن­ها تیراندازی کرده و نارنجک پرتاب می‌کردند.

در ادامه این گزارش آمده است، پنج فرد بازداشت شده همراه با ۷۰ نفر دیگر که در جریان درگیری‌های لیبی دستگیر شدند و در سلول‌های انفرادی زندانی بودند، در اردوگاه قصر بن غشیر در ۲۴ آگوست توسط نیروهای رژیم قذافی کشته شدند.

بر پایه این گزارش، نیروهای مستقر در اردوگاه‌ها به بازداشت شدگان گفته بودند که در پایان ماه رمضان آزاد خواهند داشت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این دو اردوگاه توسط تشکیلات نظامی خمیس کتیبه که فرماندهی آن را خمیس قذافی پسر دیکتاتور فراری لیبی بر عهده داشت، اداره می‌شدند.

سازمان عفو بین الملل از نیروهای وابسته به قذافی خواسته است دست از کشتار اسیران برداشته و به طرفین درگیر در لیبی خاطر نشان کرده است، به زندانیان تحت بازداشت خود صدمه‌ای نرسانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11308

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر