2

کشف پرونده شغلی تختی در راه آهن +تصویر

  • کد خبر : 113974
  • ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲

این پرونده حاوی نامه‌های اداری و کارگزینی مربوط به تختی بود که با پیگیری و درخواست رئیس شورای شهر برای نخستین بار از بایگانی راه‌آهن خارج شد و برای ساعتی مورد بررسی قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‌های کشف تهران، جمعه روز گذشته از راه آهن تهران دیدن کرد و در این برنامه برای نخستین بار پس از سال‌ها پرونده کارگزینی جهان پهلوان تختی، کشف و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه مسجد جامعی با اشاره به سالروز درگذشت تختی و شخصیت و روحیه جوانمردانه این ورزشکار گفت: مرتضی احمدی، هنرمند کشورمان روزی نزد من آمد و من از وی خواستم که خاطره‌ای از تختی برایم تعریف کند که به حضور این جهان پهلوان در شرکت راه‌آهن اشاره کرد و از همان جا بود که من در پی پرونده تختی بودم.

در این پرونده علاوه بر دستخط هایی از مرحوم تختی، اسنادی چون معرفی وی به شرکت راه آهن، معرفی برای سفرهای بین المللی و شرکت در مسابقات مختلف، حضور تختی در شرکت سهامی سیمان، پرونده پزشکی، حقوق پرداختی از بدو ورود به راه آهن تا سال جاری که به خانواده وی پرداخت می شود و بسیاری از اسناد عادی و محرمانه مربوط به تختی وجود دارد.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران دستور داد تا تندیسی از این کشتی‌گیر نامی و جوانمرد ایرانی ساخته و در ساختمان راه آهن نصب شود.

مسجد جامعی همچنین پس از دیدار از قدیمی ترین لوکوموتیو موجود در راه آهن پیشنهاد داد تا موزه راه‌آهن با هدف حفظ میراث این صنعت و آثار ماندگارآن در یکی از ساختمان‌های تاریخی این مجموعه راه اندازی و تجهیزات و اسناد راه آهن از سال ۱۳۰۹ تا کنون در آن نگهداری شود و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد تا مسافران هم از این موزه و آثار آن دیدن کنند.

وی همچنین پس از بازدید از قدیمی ترین کارخانه شیشه سازی ایران که از سال ۱۳۱۸ تا کنون فعالیت دارد و برخی از ساختمان‌ها و تجهیزات آن که جنبه تاریخی و موزه ای دارند؛ پیشنهاد کرد که با اهتمام مالک کارخانه و کمک شهرداری و میراث فرهنگی روند ثبت این کارخانه به عنوان یک اثر میراثی هر چه زودتر انجام پذیرد و موزه صنایع شیشه ایران در این کارخانه تأسیس شود.

بدین ترتیب برنامه گشت تهران این هفته رئیس شورای شهر، کشف یک پرونده در راه آهن و پیشنهاد تأسیس دو موزه در منطقه ۱۶ تهران را دربر داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر