3

یک معدن طلای خالص در تربت جام کشف شد.

  • کد خبر : 11413
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۵۳

یک معدن طلا با ذخیره حدود ۵۰۰ کیلو گرم طلای خالص در تربت جام کشف شد. به گزارش واحد مرکزی خبر ،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: برای کشف این معدن طلا بیش از ۲سال عملیات اکتشافی در شمال شرق تربت جام انجام شده است. عباس نیا زمان استخراج طلا از این معدن […]

یک معدن طلا با ذخیره حدود ۵۰۰ کیلو گرم طلای خالص در تربت جام کشف شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: برای کشف این معدن طلا بیش از ۲سال عملیات اکتشافی در شمال شرق تربت جام انجام شده است.

عباس نیا زمان استخراج طلا از این معدن را پایان سال جاری اعلام کرد و افزود : طرح استخراج این معدن از طریق مزایده انجام می شود.

در سال گذشته نیز ۵۶ معدن جدید با ۵۰۹ میلیون تن ذخیره مواد معدنی در ۵۰۰ کیلومترمربع از زمینهای خراسان رضوی کشف شد.

مواد معدنی کشف شده در این معادن شامل طلا ، خاک صنعتی، مرمریت، گرانیت، کائولن، مرمر، کریروکل، گچ خاک، منگنز، تراورتن، سیلیس، آهن، گارنت، میکا، مس، کلیست، سنگ لاشه، فلدسپات است.

این معادن با هزینه‌‏ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان‌‏های مشهد، سرخس، تایباد، تربت جام ، کاشمر، فردوس، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه کشف شده‌‏است.

او همچنین از کشف معادن روی، قلع وتنگستن در شهرستانهای گناباد، بردسکن، سبزوار، مشهد، تربت جام و سرخس در سال جاری خبرداد و گفت: با فعالیت این معادن زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر در خراسان رضوی فراهم شده است.

تنها معدن طلای فعال خراسان رضوی هم اکنون معدن طلای (زر مهر) تربت حیدریه است که تولیدات طلای آن به صورت شمش و پلاک (۱۰۰ و ۵۰ گرمی) در بورس کالای ایران ارائه می شود .

ذخیره این معدن معادل ۷۲۴ هزار و۶۰۰ تن کانسنگ طلا با عیار پنج و هفت دهم گرم در تن است و این میزان ذخیره تا ۳ میلیون تن پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11413

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر