2

افزایش قیمت سکه ربطی به موضوع تحریم ندارد

  • کد خبر : 11418
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۳۶

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تحریم کنندگان اقتصاد و بانکهای ایران نتیجه معکوس گرفتند.آقای ابوالحسنی در نشست خبری افزود: فشارهای قدرتهای زورگو همیشه بوده و در سالهای اخیر نیز بیشتر شده است اما این فشارها باعث شده کشور بتواند مسیر خود را با روحیه خوداتکایی جلو ببرد. وی ادامه داد: […]

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تحریم کنندگان اقتصاد و بانکهای ایران نتیجه معکوس گرفتند.آقای ابوالحسنی در نشست خبری افزود: فشارهای قدرتهای زورگو همیشه بوده و در سالهای اخیر نیز بیشتر شده است اما این فشارها باعث شده کشور بتواند مسیر خود را با روحیه خوداتکایی جلو ببرد.

وی ادامه داد: البته افزایش قیمت سکه ربطی به موضوع تحریم ندارد و مسئله جهانی است.آقای ابوالحسنی ایران را در بحث مبارزه با پولشویی یکی از پاک ترین کشورهای منطقه و حتی جهان دانست و گفت: البته برخی نهادهای بین المللی در موضوع مبارزه با پولشویی نگاهشان به ایران نگاهی سیاسی است و اقدامات ایران را زیر سؤال می برند و از حد انصاف خارج شده اند.

وی تأکید کرد: ما در اجرای قانون مبارزه با پولشویی در امور بیمه ، بورس ، مالیات ، گمرک و بانکها جدی هستیم و زیرساختهای ایجاد شده در این زمینه شاهدی بر این مدعاست. آقای ابوالحسنی یادآور شد: زیرساختهایی که کشورهای دیگر در طول دهها سال در مبارزه با پولشویی ایجاد کرده اند کشور ما در مدت زمان کوتاهی ایجاد کرده است.

وی گفت: ما از برخی نهاد های بین المللی که نگاه سیاسی به این مسئله دارند انتظار داریم از نزدیک اقدامات کشور را ببینند و یا اجازه دهند ما اقدامات خود را ارایه دهیم.

ابوالحسنی تصریح کرد: ایران در زمینه مبارزه با پولشویی آمادگی دارد برای آموزش سایر کشورها اقدام کند.

وی تأکید کرد: اظهارات سیاسی برخی نهادهای بین المللی که زیر سلطه قدرتهای زورگو هستند نمی تواند از کارهای ما جلوگیری کند و از این نهادها برای قضاوت منصفانه انتظاری نداریم.وی در عین حال از دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل و صندوق بین المللی پول به دلیل تقدیر و انصاف در بحث مبارزه با پولشویی تشکر کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده در زمینه تحول در امور بیمه گفت: تحول در بیمه از سال ۸۶ با فرمان رئیس جمهور آغاز شد و بنا به همین فرمان ۱۷۶ چالش در بیمه و برای حل آن ۳۱۸ راهکار در نظر گرفته و اجرا شد.

وی گفت: سهم بخش خصوصی از بازار بیمه در سال ۸۶ ، ۲۵ درصد بود که این میزان هم اکنون به ۵۴ درصد رسیده است.

ابوالحسنی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در سال ۸۴ ، ۲۷ ،۱درصد بود که در پایان سال ۸۹ به یک و نیم درصد رسید.آقای ابوالحسنی حق بیمه سرانه در سال ۸۹ را ۷۹۰ هزار ریال و در سال ۸۴ ، ۳۸۴ هزار و ۵۰۰ ریال بیان کرد.

وی گفت: خسارات پرداختی در سال ۸۹ ، ۳۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که رشد ۱۶۷ درصدی نسبت به سال ۸۴ نشان می دهد. وی با بیان اینکه تعداد کارکنان صنعت بیمه در سال ۸۴ هفت هزار و ۹۹۰ نفر بوده است تصریح کرد: برای پوشش بیشتر بیمه در کشور باید بر تعداد کارکنان آن افزوده شود که این تعداد هم اکنون به ۱۵ هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

معاون وزیر اقتصاد بیمه عمر و زندگی را در سال ۸۴ ، ۶،۶ درصد و در سال ۸۹ ، ۸،۳ درصد اعلام کرد اما گفت: باید این عدد نسبت به شاخصهای جهانی بیش از این گسترش یابد.

وی گفت:شرکت های بیمه فعال در سال ۸۸ ، بیست شرکت بود که در سال ۸۹ به ۲۲ شرکت رسید و امسال نیز چند شرکت جدید به آن اضافه خواهد شد.

ابوالحسنی تعداد نمایندگان فعال حقیقی بیمه را در سال ۸۸ ، ۱۶ هزار و ۸۶ نمایندگی اعلام کرد و گفت: تعداد نمایندگان فعال حقیقی در پایان سال ۸۹ به ۲۱ هزار و ۴۴۴ نمایندگی رسید که نشان از رشد ۳۳ درصدی دارد.ابوالحسنی تعداد کارگزاران فعال بیمه در سال ۸۸ را ۲۸۸ نفر و در پایان سال ۸۹ نیز ۳۲۴ نفر اعلام کرد و از رشد ۱۳ درصدی در همین مدت خبر داد.

وی تأکید کرد: تعداد شعب بیمه نیز در سال ۸۸ ، ۷۳۱ شعبه بود که در پایان سال ۸۹ به ۸۸۸ شعبه رسید که نشان از رشد هفت درصدی دارد.

آقای ابوالحسنی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ، هدفگذاری بیمه رسیدن به شفاف سازی در این صنعت و همچنین افزایش نفوذ فناوری اطلاعات در این صنعت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر