2

نقد کاملاً‌ منصفانه و پرهیز از نقدهای غیرمنصفانه

  • کد خبر : 11433
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۰۳

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت‌مردان باید نقدهای منصفانه را در دستور بررسی قرار دهند و پاسخ آن را به افکار عمومی ارایه دهند. حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌ها در خصوص نقد و نوع بیان آن […]

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت‌مردان باید نقدهای منصفانه را در دستور بررسی قرار دهند و پاسخ آن را به افکار عمومی ارایه دهند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌ها در خصوص نقد و نوع بیان آن گفت: این تذکر رهبر انقلاب بارها در مطالب و سخنان ایشان خطاب به نخبگان سیاسی کشور و دانشگاهیان، دانشجویان و دیگر قشرهای مردم، به این دلیل است که اگر ما بخواهیم سیر درست اصلاح روش‌ها و رفع نواقص را در عملکردهای اجرایی دولتمردان دنبال کنیم طبیعتاً باید فضای نقد این نوع عملکرد و اشکالات یک فضای کاملاً سالم و همراه با صداقت و انصاف و بدون تخریب باشد.

وی افزود: چنین فضایی می‌تواند در جهت اصلاح امور، ایفای نقش کنند وگرنه نه تنها اصلاحاتی که مورد نظر منتقدین است تحقق پیدا نمی‌کند بلکه چنین روندی باعث سوء استفاده مردم و دولت از شخصیت‌های کشور می‌شود و این به ضرر انقلاب و کشور خواهد بود.

ترقی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک نقد عالمانه و منصفانه پرداخت و اظهار کرد: ‌اصولاً ‌اگر انتقاد عالمانه و مبتنی بر نظر کارشناسی نباشد هیچ ارزشی برای اصلاح امور جامعه ندارد به همین خاطر توقع و انتظاری که از دانشگاهیان، اندیشمندان و نخبگان سیاسی کشور می‌رود این است که این افراد گرایشات خود را فارغ از نگاه سیاسی و بر اساس نظر کارشناسی مطرح کنند و در آن هیچ شائبه سیاسی وجود نداشته باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مسوولان نیز باید با سعه‌ صدر و مبتنی بر نظریات علمی با انتقادهای کارشناسی شده برخورد کنند و دولت نیز واقعاً باید سیاستی را اتخاذ ‌کند که طی آن منتقدان منصف و فاقد رفتار تخریبی تشویق شوند و در محافل و مجامع مختلف از این افراد منتقد دعوت کند، به نظر می‌رسد این فضا می‌تواند زمینه را برای رشد این نوع انتقادات در کشور باز کند و در این صورت تفاوت میان منتقدان منصف با کسانی که جای نقد تخریب می‌کنند مشخص می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر نسبت به یک موضوعی، چنیدن بار نقد تکرار شود و مسوولان نیز به آن توجهی نکنند طبیعتاً این موضوع به مرور گزنده می‌شود ولی این موضوع نافی حق بودن نقد نیست.

وی با بیان این‌که «گزنده بودن نقد دلیلی بر ناحق بودن نقد نیست» گفت: این موضوع دلیل روشنی است به این‌که این نقدها مکرر تکرار شده و به آن توجهی نشده است.

ترقی در پایان گفت: اگر دولت‌مردان به این نقدها دستور بررسی دهند و بعد به افکار عمومی جامعه هم پاسخ داده شود خود این موضوع فضا را در جهت یک نقد کاملاً‌ منصفانه و پرهیز از نقدهای غیرمنصفانه فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر