2

عطیه عبدالرحمن، مرد شماره دو گروه تروریستی القاعده کشته شد+تصویر

  • کد خبر : 11469
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

مرد شماره ۲ القاعده کشته شد عطیه عبدالرحمن، مرد شماره دو گروه تروریستی القاعده یک مقام امریکایی ادعا کرد، عطیه عبدالرحمن، مرد شماره دو گروه تروریستی القاعده در شمال غرب پاکستان کشته شده است. به گزارش رویترز، این مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، با بیان این که رحمان در ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) […]

مرد شماره ۲ القاعده کشته شد

عطیه عبدالرحمن، مرد شماره دو گروه تروریستی القاعده
یک مقام امریکایی ادعا کرد، عطیه عبدالرحمن، مرد شماره دو گروه تروریستی القاعده در شمال غرب پاکستان کشته شده است.

به گزارش رویترز، این مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، با بیان این که رحمان در ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) در وزیرستان پاکستان کشته شد، درباره چگونگی کشته شدن وی توضیحی نداد.

گفته می‌شود که رحمان بعد از ایمن الظواهری که در پی کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده و جانشین وی شد، مرد شماره دو این گروه تروریستی محسوب می‎شود.

این مقام امریکایی افزود: “مرگ عطیه یک فقدان شدید برای القاعده است؛ چراکه (ایمن الظواهری) در رهبری و هدایت این سازمان به ویژه پس از کشته شدن بن لادن شدیدا به وی متکی بود.”

وی ادامه داد: “مدارک یافت شده در مخفیگاه بن لادن آشکارا نشان می‌دهد که عطیه عمیقا در رهبری عملیات القاعده حتی قبل از حمله به مخفیگاه بن لادن نقش داشته است. وی مسوولیت‌های چندگانه‌ای در این سازمان داشته و جایگزینی وی بسیار دشوار خواهد بود.”

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) ادعا کرد که بن لادن توسط نیروهای امریکایی در مخفیگاهش در ابیت‌آباد پاکستان کشته شده است.

وی افزود که این ماموریت نظامی بدون اطلاع مقامات پاکستانی انجام شده است.

این عملیات به همراه تداوم حملات هوایی امریکایی‌ها در خاک پاکستان موجب سردی روابط کاخ سفید و اسلام‌آباد شد. برخی مقامات کاخ سفید معتقد بودند که اسلام‌آباد از مخفیگاه بن لادن آگاه بوده و خواستار واکنشی قاطع شده بودند.

از سوی دیگر پس از آن قانونگذاران پاکستانی با تصویب قطعنامه‌ای عملیات امریکا در خاک پاکستان را محکوم کردند و تجدید نظر در روابط با امریکا و دیگر کشورهای غربی را خواستار شده بودند.

امریکا با هدف رسمی سرکوب نظامی و با ادعای آوردن صلح و ثبات به منطقه به افغانستان تجاوز کرد؛ با این حال پس از حدود ۱۰ سال این منطقه همچنان بی‌ثبات بوده و نظامی‎گری تا داخل مرزهای پاکستان گسترش یافته است.

هزاران پاکستانی از زمانی که پرویز مشرف، حاکم نظامی پیشین این کشور که با به اصطلاح جنگ امریکا با تروریسم در پی حملات ۱۱ سپتامبر همراه شد، جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11469

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر