3

قحطی در کشور سومالی در حال گسترش است

  • کد خبر : 11471
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

“غرب تمایلی به کمک به سومالی ندارد” دکتر آیو جانسون مدیر رسانه “دیدگاه آفریقا” قحطی در کشور سومالی در حال گسترش است و متاسفانه سازمان عفو بین الملل تلاش زیادی برای مقابله با بحران در این کشور از خود نشان نداده است. شبکه پرس تی‌وی در این رابطه با دکتر آیو جانسون (Ayo Johnson) مدیر […]

“غرب تمایلی به کمک به سومالی ندارد”

دکتر آیو جانسون مدیر رسانه “دیدگاه آفریقا”
قحطی در کشور سومالی در حال گسترش است و متاسفانه سازمان عفو بین الملل تلاش زیادی برای مقابله با بحران در این کشور از خود نشان نداده است.

شبکه پرس تی‌وی در این رابطه با دکتر آیو جانسون (Ayo Johnson) مدیر رسانه “دیدگاه آفریقا” در رابطه با بی­میلی سازمان عفو بین الملل در استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به مردم قحطی­زده سومالی مصاحبه‌ای را ترتیب داده است که متن آن در زیر می‌آید:

پرس تی‌وی: چرا سازمان عفو بین الملل بیش از این به مسئله سومالی نمی‌پردازد؟

جانسون: خوب، سازمان عفو بین الملل یک سازمان جهانی است که ادعا می‌کند نسبت به حقوق بشر و مردم اهمیت می‌دهد و ما از آنها انتظار داریم بیش از این به بحران سومالی اهمیت دهند و محترمانه از آنها می‌خواهیم بیشتر خود را درگیر (مسئله سومالی) کنند و این پیام را به سازمان‌های بین المللی و دولت‌ها برسانند تا تلاش بیشتری برای سومالی و مردم این کشور انجام دهند.

پرس تی‌وی: حال که به (کمک) امریکا نیاز است، این کشور کجاست؟

جانسون: بسیاری از کشورهای جهان تمام تلاش خود را کرده‌اند. بعضی از کشورها نیمی از آنچه را می‌توانستند، انجام داده‌اند.

کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، فرانسه و … پیشتر در قحطی دهه ۸۰ میلادی کمک کرده بودند اما این بار خیلی از آنها مشکل مالی دارند. خیلی از آنها تمایلی به کمک ندارند و در واقع قحطی در سومالی را خیلی جدی نگرفته‌اند.

اما این قحطی یکی از بدترین قحطی‌ها در ۶۰ سال اخیر است و این قابل درک نیست که در زمانی که بسیاری از مردم سومالی در حال مرگ هستند، جهان در خواب باشد؛ این موضوع بحرانی همه­جانبه است.

پرس تی‌وی: بر اساس تقسیم بندی زمانی، وضعیت سومالی در ۳۰ روز دیگر را چگونه می‌بینید؟

سومالی: سومالی در وضعیت بسیار بدتری از آنچه که اکنون در آن به سر می‌برد قرار خواهد گرفت. خشکسالی در حال افزایش است. مردم سومالی برای کمک فریاد می‌زنند. زنان و کودکان در حال مرگ هستند و مهاجرت مردم ادامه دارد.

اگر گروه الشباب و دولت سومالی – که خیلی ضعیف است- اختلاف­نظرهای خود را برطرف نکنند، جان هزاران هزار و شاید میلیو‌ن‌ها نفر در خطر بیافتد؛ این موضوع می‌تواند روی کشورهای همسایه مانند کنیا، اتیوپی و چند کشور دیگر که خود دچار قحطی هستند، تاثیر مستقیم بگذارد.

بنابراین باید منتظر ماند و دید آنها چگونه به این بحران واکنش نشان می‌دهند اما مردم سومالی به طور کلی به شدت در حال صدمه دیدن هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11471

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر