1

آمادگی ایران خودرو برای تعویض کاتالیست و کنیستر

  • کد خبر : 114745
  • ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸

هریک از قطعات خودرو دارای عمر مفیدی هستند که پس از اتمام آن حتما باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

کیوان وزیری، مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد خودروی ایران خودرو ضمن اشاره به لزوم تعویض کاتالیست و کنیستر خودروها پس از اتمام عمر مفید آن گفت: عمر مفید کاتالیست (جاذب گازهای خروجی) و کنیستر (جاذب بخارات بنزین) ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، با توجه به کیفیت سوخت و کارکرد صحیح موتور خودرو است.

 

وی تاکید کرد:لازم است بازرسی این دو قطعه نیز در معاینات فنی ادواری خودروها قرار گیرد تا در صورت نیاز مشتریان نسبت به تعویض آن ها اقدام کنند.

 

وزیری افزود: به دلیل این‌که تولید ۱۰۰ درصد داخلی این قطعات به صرفه اقتصادی نیست، حدود ۶۰ درصد آن ها از مواد اولیه منابع خارجی تامین می شوند و در صورت برنامه ریزی منسجم با نهادهای مرتبط از جمله معاینات فنی مربوط به شهرداری ها و یا سازمان حفاظت محیط زیست، ایران خودرو می تواند نسبت به برنامه ریزی و تامین بودجه ارزی و ریالی مورد نیاز برای تعویض مواردی که عمر مفید این دو قطعه به پایان رسیده اقدام کند.

 

مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد خودروی ایران تاکید کرد: پایان یافتن عمر مفید این قطعات به منزله از بین رفتن خواص استاندارد یورو ۴ در آن است.

 

وزیری در ادامه به آمادگی کامل گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در صورت توزیع سوخت یورو ۴ از تابستان سال آینده اشاره کرد و گفت: ایران خودرو برای تبدیل قطعات مرتبط با آلایندگی از جمله کنیستر، کاتالیست و قطعات موتور تحت عنوان BOM موتوری و سایر موارد به استانداردهای یورو ۴ سرمایه گذاری زیادی انجام داده است.

 

وی تاکید کرد: البته در صورتی که سوخت استاندارد متناسب به صورت سراسری توزیع نشود، خدمات پس از فروش شاهد ضرر و زیان قابل توجهی خواهد بود که البته این زیان اقتصادی در نهایت متوجه مصرف کننده و تولیدکننده است.

 

وزیری ادامه داد: استفاده از سوخت یورو ۲ در خودرویی که مغز هوشمند آن براساس استاندارد یورو ۴ تنظیم شده، موجب مغایرت برنامه ریزی مهندسی شده و افزایش گازهای آلاینده و مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر این که این امر، مردم را دچار معضلات زیاد اقتصادی خواهد کرد، تصریح کرد: از سوی دیگر سهام‌داران نیز به عنوان یکی از ذی‌نفعان ایران خودرو خواستار پاسخ‌گویی برای این سرمایه گذاری بی نتیجه و افزایش هزینه های خدمات پس از فروش خواهند شد.

 

وزیری تاکید کرد: در صورت اجرای تعهد شرکت پخش و پالایش وزارت نفت، مبنی بر توزیع سراسری سوخت یورو ۴ از تابستان آینده، ایران خودرو آمادگی کامل برای تولید خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۴ دارد.

 

مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد ایران خودرو افزود: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو ۴ تولید می شود که باید با میزان سوخت یورو ۴ توزیعی در جایگاه‌های عرضه سوخت متناسب باشد.

 

وی ادامه داد: گروه صنعتی ایران خودرو مجری قوانین وضع شده از سازمان ها و نهادهای دولتی از جمله حفاظت محیط زیست و استاندارد در زمینه مصرف سوخت است و تاکنون نیز در این زمینه با احترام به قوانین، کلیه استانداردها را اخذ کرده است.

 

وی رعایت استانداردهای مصوب ملی را اصلی مهم در ارتباط با شرکا، تامین کنندگان داخلی و خارجی و پروژه های توسعه محصول و تولیدات جاری دانست.

 

وزیری در پایان، تامین بودجه ارزی و ریالی و توزیع سوخت یورو ۴ را مهم ترین دغدغه خودروسازان در زمینه کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها دانست و اظهار امیدواری کرد: ایران خودرو در صورت تامین ارز مورد نیاز تامین قطعات مرتبط با آلایندگی و همچنین توزیع سراسری سوخت استاندارد مناسب، تمامی محصولات را با استاندارد یورو ۴ تولید خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=114745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر