1

یکه زارع: واگذاری ایران خودرو سمنان به بخش خصوصی

  • کد خبر : 117123
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت،مجموعه تولیدی در حال تکمیل خود در استان سمنان را به بخش خصوصی واگذار کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این جلسه گفت: یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر توجه به بخش تولید و واگذاری امور اقتصادی به مردم است.

مهندس هاشم یکه زارع متذکر شد: پیرو سیاست های کلی نظام در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی از مدتی قبل مذاکره برای واگذاری مجموعه تولیدی سمنان را آغاز کردیم که این مذاکره ها منجر به توافق های نهایی و انعقاد قرارداد شد.

 

 وی افزود: مالکان جدید مجموعه تولیدی سمنان تاکنون در خصوص واردات خودرو فعال بوده و این اتفاق خوبی است که تصمیم گرفته اند وارد عرصه تولید شوند. این اتفاق خوب را باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت تبریک گفت.

 

یکه زارع با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی که با خرید مجموعه سمنان وارد عرصه تولید شده اند از این به بعد رقیب ما به شمار می آیند، افزود: ما از داشتن رقیب خوب لذت می بریم و حتی اعلام می کنیم که آمادگی هر نوع حمایت و کمک به این رقیبی که بتواند به صنعت و تولید کشور کمک کند را نیز داریم.

 

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو نیز در جلسه واگذاری مجموعه تولیدی سمنان به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی فعال کردن ظرفیت های اقتصادی و صنعتی کشور تاکید ویژه ای دارند و در این راستا یکی از محورهای اصلی را واگذاری امور به بخش خصوصی قرار داده اند.

 

محسن صالحی نیا افزود: امیدواریم فعالان بخش خصوصی که گام در صنعت خودرو گذاشته اند بتوانند علاوه بر تولید محصولات کیفی در زمینه های مختلف از جمله فروش و خدمات پس از فروش نیز گام های موثری بردارند و به افزایش فضای رقابتی در کشور کمک کنند.

 

وی ادامه داد: مالکان جدید مجموعه تولیدی سمنان سابقه حضور چندین ساله در عرصه خودرو را داشته اند و این اطمینان وجود دارد که براساس این تجارب فعالیت های تولیدی و توسعه ای مطلوبی داشته باشند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه صنعتی ایران خودرو نیز آمادگی هر نوع کمک، همکاری و حمایت از همکاران جدید بخش خصوصی را دارند.

 

سید محمدرضا گرامی رئیس هیات عامل و مدیرعامل شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی نیز ضمن تقدیر و تشکر از وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه صنعتی ایران خودرو که با دید باز و ملی از این گروه استقبال کردند، افزود: مجموعه تولیدی که ایران خودرو در استان سمنان ایجاد کرده یکی از بهترین خطوط تولید خودرو در کشور است و این موضوع مسئولیت ما را برای نقش آفرینی در صنعت خودرو بیشتر می کند.

 

گفتنی است، کارخانه ایران خودرو در شهرک صنعتی سمنان در زمینی به مساحت بیش از ۵۰ هکتار جنب منطقه ویژه اقتصادی سمنان واقع شده است. عملیات راه‌اندازی خط تولید محصولات ایران‌خودرو سمنان با ظرفیت سالانه ۱۲۰هزار دستگاه سالیانه در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

 

فاز نخست این پروژه شامل سالن های مونتاژ، تکمیل کاری ،انبار قطعات تولیدی و ساختمان های جنبی و تاسیسات زیر بنایی مورد نیاز بوده است که اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر