4

استقبال قزاقستان از ایجاد انبار ذخیره غلات در مرز اینچه‎برون / نادیده گرفتن قزاقستان از تحریم‎ها

  • کد خبر : 118647
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۸:۱۴

سفیر قزاقستان در ایران از ایجاد ترمینال حمل بار و انبار ذخیره غلات در مرز اینچه‎برون استان گلستان استقبال کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، بغداد امریف در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: با وجود همه تحریم‎ها و فشارهایی که علیه ایران وجود داشت، کشور قزاقستان همواره تحریم‎ها را نادیده گرفته و دوست ایران بوده و هست.

وی افزود: حضور شخص نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان در مراسم تحلیف دکتر روحانی نشانگر روابط دوستانه دو کشور است.

سفیر قزاقستان در ایران به حضور ۶ هزار قزاق که در استان گلستان سکونت دارند اشاره کرد و اظهار داشت: قزاقستان با وجود اینکه کشور پهناوری است اما جمعیت کمی دارد و بر همین اساس هر قزاق برای ما ارزش و اهمیت خاصی دارد.

امریف خاطرنشان کرد: وجود هر قزاق در این استان دلیلی برای برقراری روابط دوستانه میان ما خواهد بود و بنابراین ما ۶ هزار دلیل برای ایجاد هرنوع رابطه با ایران داریم.

سفیر قزاقستان در ایران ادامه داد: قزاقستان و گلستان می‎توانند در چارچوب برنامه‎ریزی از طریق دریای خزر ارتباط خوبی با هم برقرار کنند.

وی با اشاره به خط ریلی جدید ایران – قزاقستان – ترکمنستان گفت: برای این خط ریلی در کشور قزاقستان یک‎میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو هزینه شده و فرصت خوبی است که مسیر ترانزیتی میان دو کشور را متحول خواهد کرد و استان گلستان باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.

سفیر قزاقستان در ایران استفاده از ظرفیت راه آهن برای ارتباط با سایر کشورهای منتفع که برای هر دو کشور بسیار قابل اهمیت است و همچنین اتصال به بازارهای بزرگ روسیه، چین، ترکمنستان و… را بسیار مهم دانست.

این مسئول از ایجاد ترمینال حمل بار و انبار ذخیره غلات در مرز اینچه‎برون استقبال کرد و گفت: هم شرکت‎های دولتی و هم شرکت‎های خصوصی کشور قزاقستان برای سرمایه‎گذاری در این حوزه آمادگی دارند.

امریف، هدف از ایجاد این ترمینال را ورود گندم قزاقستان به گلستان برای ترانزیت شدن به بندرعباس و بندر چابهار و کشور حاشیه‎ای بیان کرد و افزود: وجود چنین مکانی در منطقه مرزی اینچه‎برون برای هر دو کشور ایران به ویژه استان گلستان و قزاقستان منافع زیادی در بر دارد.

وی در پایان برای برقراری هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان با استان گلستان اعلام آمادگی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر