2

آخوندی حکم معاون جدید امور مسکن و ساختمان را صادر کرد

  • کد خبر : 118961
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴

در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان به عنوان معاون امور مسکن و ساختمان منصوب شد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهر سازی با کنار گذاشتن ابوالفضل صومعلو معاون وزیر راه و شهرسازی ، چهره ای جدید را در این معاونت به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندی در حکمی خطاب به حامد مظاهریان‌ تصریح کرده است: با توجه به سوابق ارزشمند علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت معاون امور مسکن و ساختمان منصوب می‌شوید.

وزیر راه وشهرسازی، در این حکم تاکید کرده است: عرصه ساختمان و توسعه مهندسی نیازمند تحولات بنیادی به شرح زیر است:

۱٫ مهم‌ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌های توسعه مسکن و مهندسی و فرایندهای عملیاتی خدمات مهندسی این اصول باید مورد توجه باشد.

۲٫ در عرصه مسکن به دلیل جایگاه مهم آن در حیاط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، و تأکید قانون اساسی بر اهمیت آن، در همه سال‌ـ‌های بعد از انقلاب سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی گوناگونی انجام شده است، که لازم است با جمع‌بندی و تحلیل و ارزیابی تجارب گذشته بر جامعیت و استحکام و کارایی آنها افزوده شده و منظماً بر کیفیت عملکرد آنها نظارت شود.

۳٫ کمک به تجدید ساختار حرفه مهندسی در رشته های شهرسازی، معماری، سازه، تأسیسات ساختمان، طراحی داخلی، مهندسی محیط تأسیسات شهری، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ترافیک و حمل و نقل ، راه و راه‌آهن، فرودگاه، بندرسازی، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح و نقشه برداری با توجه به تحولات جهانی سه دهه اخیر در صنعت ساختمان، فن‌آوری‌های جدید طراحی، و نقش سرمایه‌‌گذاری مدیریت بخش خصوصی در توسعه شهرها و زیرساخت‌ها.

۴٫ کمک به انتقال فناوری‌های نوین مهندسی به داخل کشور و توانمندسازی شرکت‌های داخلی برای ورود به رقابت‌های جهانی

۵٫ بازسازی رابطه صلاحیت‌های حرفه‌ای با نظام مقررات نظارتی دولت، و بازنگری در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.

۶٫ اتخاذ تدابیر لازم برای آماده‌سازی جمعیت کثیر و دائم‌التزاید فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی به منظور کارآموزی و کسب توانمندی‌های حرفه‌ای لازم برای ورود به بازار کار واقعی و جلوگیری از پدیده‌های ناپسند در این بازار .

۷٫ برگزاری جشنواره و کنفرانس سالانه مهندسی به منظور ارزیابی دستاوردهای طراحی ، اجرایی و پژوهشی و انتشار نتایج آن برای اطلاع جامعه.

حامد مظاهریان دارای دکتری معماری اسلامی از دانشگاه لندن استادیار و رئیس دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مدیر قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را در سوابق خود دارد.

از مسئولیت های وی می توان به رئیس دانشکده معماری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس هنرهای زیبا، مدیر قطب علمی فناوری معماری، مشاور معاون معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی سابق، عضو شورای معماری و شهرسازی بم و … اشاره کرد.

کتاب فناوری های نوین ساختمانی از جمله تالیفات وی به همراه محمود محمود گلابچی است. عضویت اصلی تیم نظارتی پروژه تعامل شهر و بندر(شهرهای بندری ۱۲ گانه ایران)، عضو اصلی تیم نظارتی پروژه میانگذر رامسر به طول ۱۰ کیلومتر، برنده مسابقه طراحی میدان بزرگ شهر تبریز و .. از فعالیت های حرفه ای این استاد دانشگاه محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر