3

مرتضی حیدری: چه کسی گفته مصاحبه با رییس‌جمهور باید چالشی باشد؟!

  • کد خبر : 119005
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

مرتضی حیدری در نشست خبری «پایش» در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی چالشی نبودن این برنامه گفت: متأسفانه این توقع را برای مخاطبان ایجاد کردیم که اگر در یک مصاحبه‌ای که انجام می‌شود حال‌گیری و مچ‌گیری نباشد، به درد نمی‌خورد.

 

نشست خبری برنامه «پایش» با حضور تهیه‌کننده و مجریان این برنامه امروز، سوم اسفند ماه برگزار شد.

*** مچ‌گیری از مسئولان نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی ندارد

 

مجری این برنامه در ادامه‌ی پاسخ خود به پرسش ایسنا عنوان کرد: لزوما چالش داشتن در یک برنامه وجه مثبت و قطعی برای یک برنامه‌ی تلویزیونی نیست؛ مثلا چه کسی گفته است در مصاحبه‌هایی که با رییس جمهور انجام می‌شود باید چالش وجود داشته باشد؛ اصلا این‌طور نیست، اتفاقا سه مصاحبه تلویزیونی دکتر روحانی این‌گونه نبود، نباید هم باشد.

وی افزود: طرح سوال درست و برنامه‌ای پرمحتوا داشتن لزوما نباید با چالش همراه باشد. هدف ما این است که سوالات کارشناسانه و درست مطرح کنیم.

 

حیدری اظهار کرد:‌ شدیدا مخالفم با اینکه به ویژه با مقامات تراز اول کشور چالشی مصاحبه شود، مچ‌گیری از مسئولان نتیجه‌ای جز بی‌اعتماد کردن مخاطبان نسبت به آن‌ها ندارد. از طرفی وظیفه ما مداحی مسئولان نیز نیست.

او ادامه داد: اگر مصاحبه‌کننده ما در یک برنامه تلویزیونی دست پر باشد نیازی به حال‌گیری یا مچ‌گیری یا توهین به شخصیت حقیقی نیست. متاسفانه طرح سوالات غلط توسط ما و همکاران ما گاهی مسئولان را هم به اشتباه می‌اندازد و به سمتی می‌برد که درباره موضوعی اظهارنظر کنند که مربوط به آنان نیست.

مجری «پایش» همچنین خاطرنشان کرد: ما مسائل ساده و متوسط مدیریتی کشور را به غلط به سطوح عالی کشاندیم و مسئولان نیز به ورطه‌ای افتادند که به این سوالات جواب دهند؛ در نتیجه هم موقعیت اداری خودشان به خطر می‌افتد و هم مردم نسبت به آنان بی‌اعتماد می‌شوند.

*** رسانه‌های آن ور آبی دنبال چالشند

محسن تربیت‌دوست، تهیه‌کننده «پایش» نیز در ادامه صحبت‌های حیدری و در پاسخ به ایسنا گفت:‌ برنامه ما مردمی است و همه چیز آن با مردم سر و کار دارد. ما نمی‌خواهیم فضای سیاسی بوجود آوریم. فضای چالشی که برخی مردم دنبال آن هستند در واقع فضایی است که رسانه‌های آن ور آبی دنبال آن‌ها هستند.

پایش

*** به جوانان بیکار امید می‌دهیم

تهیه‌کننده «پایش» در ادامه این نشست و در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره‌ی شکل‌گیری این برنامه توضیح داد: طرح اصلی آن توسط آقای سیاح (مدیر گروه اقتصاد شبکه یک) ارائه شد. ما سعی می‌کنیم در برنامه از افراد کارآفرین برای امیدبخشی به مردم استفاده کنیم.

مدیر گروه اقتصاد شبکه یک نیز با بیان اینکه تولید برنامه «پایش» در بهار ۹۱ از طرف معاون سیما پیشنهاد شده است، گفت: ما در این برنامه دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارت است از اینکه اقتصاد و کسب و کار را شفاف کنیم و همچنین به جوانان بیکار و یا افرادی که از وضعیت اقصادی ناراضی هستند، امید بدهیم.

*** انتخاب مرتضی حیدری توسط معاون سیما

او همچنین ضمن بیان اینکه مرتضی حیدری را علی دارابی (معاون سیما) خود برای «پایش» انتخاب کرده است، عنوان کرد: اگر «پایش» موفقیتی داشته است نقش مجریان آن برجسته‌ترین است. «پایش» ویژگی منحصر به فردی دارد و آن این است که از سال ۷۵ به بعد تنها برنامه‌ای است که سهم پژوهش در برنامه‌های آن خیلی بالاست.

 

به گزارش ایسنا، مرتضی حیدری نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگر حاضر در این نشست درباره‌ی «پایش» خاطرنشان کرد: زمانی که برای اجرای این برنامه دعوت شدم ذهنیتم این بود که «پایش» یک برنامه اقتصادی است که قرار است درباره مباحث جدی اقتصادی باشد. ولی در جلسات برنامه که شرکت کردم دیدم رنگ و روی دیگری دارد و قرار است عموم مخاطب خود را مردم قرار دهد.

 

او ادامه داد: حتی برای این برنامه تأکید شده بود که نخواهیم با نگاه‌های پوپولیستی و حرف‌های عامه‌پسند به هر قیمت مخاطب را جذب کنیم. ما معتقدیم که باید حرف کارشناسی بزنیم.

 

*** مخاطب کشش گفت‌وگوی تلویزیونی ندارد

این مجری با اشاره به وجود تنوع در «پایش» گفت: در برنامه‌های صرفا گفت‌وگو محور هر چقدر هم که جذاب باشند مخاطب بیش از ۱۵ دقیقه برای تماشای آن کشش ندارد به همین دلیل سعی کردیم تنوع در این برنامه رعایت کنیم.

 

حیدری همچنین با اشاره به بخش معرفی کارآفرینان در این برنامه عنوان کرد: این بخش یک اتفاق تازه در تلویزیون بود و در ابتدا همه تصور می‌کردند که چنین اتفاقی نمی‌تواند رخ دهد و بهتر است که در بخش‌های تبلیغاتی به آن پرداخته شود اما استدلال شد که همان‌طور که نفرات برتر قرآنی را معرفی می‌کنیم کارآفرینان را هم معرفی کنیم چه بسا ارزششان بیشتر باشد؛ ضمن اینکه «پایش» یک برنامه مشارکتی نیست و به شدت از این مسئله صیانت می‌کنیم.

*** تفکیک بین شخصیت حقیقی و حقوقی‌ مهمانان

 

او درباره پرسش سوال از میهمانان برنامه هم عنوان کرد: زمانی که مسئولی به برنامه می‌آید حتما بین شخصیت حقیقی و حقوقی‌اش تفکیک قائل می‌شویم. اگر سوالی مطرح کنیم که مسئول مورد نظر به آن جواب بی‌ربط دهد مجددا روی آن سوال اصرار نمی‌کنیم چون به شخصیت طرف لطمه می‌خورد. در چنین مواقعی نتیجه را به خود مخاطب واگذار می‌کنیم.

*** هیچ پیامک تعریفی نخواندیم

اسفندیاری که در اجرای «پایش» حیدری را یاری می‌کند، در این نشست حضور داشت و با اشاره به پیامک‌هایی که به برنامه ارسال می‌شود، عنوان کرد: تا امروز هیچ پیامکی که تعریف و تمجید از برنامه باشد را نخواندیم حتی شدیدترین اعتراضاتی که مردم در پیامک‌های خود داشتند مطرح کردیم. ما در برنامه فقط سوالات را نمی‌خوانیم بلکه نظرات را نیز عنوان می‌کنیم. حتی ساختار برنامه، سوژه و … بر اساس خواسته‌های بینندگان طراحی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرگروه اقتصاد شبکه یک در بخش‌های پایانی این نشست درباره «پایش» ۹۳ عنوان کرد: قرار است نقش بیننده‌ها را در برنامه بیشتر کنیم و یک شبکه اجتماعی نیز که شامل پادکست‌ها است را تأسیس کنیم. همچنین بخش قهرمان هفته در سال ۹۳ از «پایش» جدا شده و به صورت برنامه مستقل به روی آنتن می‌رود.

سیاح در پایان از کسایی، همسر تهیه‌کننده «پایش» که راوی این برنامه بود و چند هفته پیش درگذشت، یاد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=119005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر