3

کلیات لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس درسال تحصیلی ۹۰-۹۱

  • کد خبر : 11912
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

مهدی چمران ، رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ظاهرا تعطیلی پنجشنبه مدارس استان تهران نهایی شده است خاطرنشان کرد: بنابراین جداول نرخ کرایه سرویس مدارس باید به جای محاسبه براساس ۲۶ روز، براساس ۲۲ روز در ماه تدوین شود.کلیات لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس درسال تحصیلی ۹۰-۹۱ درحالی به تصویب اعضای شورای […]

مهدی چمران ، رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ظاهرا تعطیلی پنجشنبه مدارس استان تهران نهایی شده است خاطرنشان کرد: بنابراین جداول نرخ کرایه سرویس مدارس باید به جای محاسبه براساس ۲۶ روز، براساس ۲۲ روز در ماه تدوین شود.کلیات لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس درسال تحصیلی ۹۰-۹۱ درحالی به تصویب اعضای شورای شهر رسید که بررسی برخی پیشنهادات اعضا در این مورد به جلسه آینده موکول شد.

در جریان سیصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران حمزه شکیب ،  رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ، با بیان اینکه لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس پیش از این با حضور نماینده آموزش و پرورش در کمیسیون عمران بررسی شده است اظهار کرد: این لایحه با یک ماده واحده و ۱۲ تبصره و یک جدول نرخ به تصویب کمیسیون رسیده است.

به گفته وی، براساس عرف سال‌های گذشته میزان مسافت به ۷ قسمت تقسیم شده که در هر پلکان نرخ سرویس مدارس متناسب با نوع خودروی سرویس تعیین می‌شود.

شکیب با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران افزایش متوسط ۲۶ درصدی کرایه‌های سرویس مدارس در مقایسه با سال گذشته بود اظهار کرد: برابر مصوبه کمیسیون عمران کرایه‌ها ۲۳٫۵ درصد افزایش یافته است که از این میزان ۱۵ درصد مربوط به هزینه‌های تحمیل شده ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها و ۸٫۵ درصد بابت افزایش سالانه است.

مهدی چمران ، رییس شورای شهر تهران در همین رابطه با بیان اینکه ظاهرا تعطیلی پنجشنبه مدارس استان تهران نهایی شده است خاطرنشان کرد: بنابراین جداول نرخ کرایه سرویس مدارس باید به جای محاسبه براساس ۲۶ روز، براساس ۲۲ روز در ماه تدوین شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید دو جدول نرخ براساس ۲۲ و ۲۶ روز تدوین و به مدارس تحویل شود.

با این وجود احمد مسجدجامعی ،عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه وجود دو جدول نرخ می‌تواند اسباب اغتشاش برای اولیای دانش‌آموزان یا اولیای مدرسه شود، پیشنهاد داد که با توجه به نهایی شدن تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس استان تهران تنها یک جدول نرخ براساس ۲۲ روز در ماه تهیه شود.

پروین احمدی‌نژاد ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در همین رابطه با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای کلیه مدارس تهران در همه مقاطع نهایی شده است، اظهارکرد: تعطیلی پنجشنبه مدارس غیرانتفاعی تهران نیز با اختیار مدیران مدارس ممکن است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اغلب سرویس‌های مدارس در ایام امتحانات به دانش‌آموزان خدمت نمی‌دهند گفت: تعطیلات نوروز نیز اغلب یک بازده زمانی ۱۵ روزه را دربر دارد براین اساس طول سال تحصیلی عملا ۹ ماه نیست که این موضوع باید در مصوبه شورا لحاظ شود.

چمران در این رابطه با بیان اینکه اخذ نرخ کرایه سرویس بدون توجه به تعطیلات نوروز امری طبیعی است در عین حال تاکید کرد: در مصوبه شورای شهر این موضوع هم قید شود که طول سال تحصیلی ۹ماه در صورتی مدنظر خواهد بود که در ایام امتحانات نیز به دانش‌آموزان سرویس داده شود.

چمران همچنین بر پیشنهاد خود مبنی بر ضرورت ارائه دوجدول نرخ کرایه سرویس مدارس برای مدارسی که پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند یا نیستند پافشاری کرد.

‌ حسن بیادی:به مدیران مدارس اجازه ندهیم وجه اضافی ازرانندگان دریافت کنند

پروین احمدی نژاد:این ارقام با توافق مدیر مدرسه و راننده اخذ می‌شود

در ادامه این جلسه حسن بیادی ،نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی مدیران مدارس درصدی از درآمد رانندگان سرویس‌ها را از آنها مطالبه می‌کنند، گفت: این اقدام خلاف قانون است و باید جلوی آنرا بگیریم.

اما در حالی که چمران این موضوع را براساس توافق میان مدیر و سرویس مدارس عنوان کرد، بیادی تاکید کرد که بازکردن باب توافق به معنای فراهم کردن زمینه تخلف از قانون است.

احمدی نژاد نیز با اشاره به سابقه فعالیت خود در آموزش وپرورش اظهار کرد: این اقدام یک استثناء نیست و همه مدیران مدارس نسبت به دریافت وجه از رانندگان سرویس‌ها با توافق اقدام می‌کنند.وی ادامه داد: مدرسه وظیفه‌ای برای ارائه سرویس ایاب و ذهاب به دانش آموزان ندارد و زمانی که نسبت به پیش‌بینی سرویس اقدام می‌کند باید دست کم یک نیروی انسانی برای کنترل، مراقبت و نظارت بر سرویس‌های مدارس در اختیار بگیرد که این امر هزینه‌هایی در بر دارد.

از آنجا که این مباحثات و پیشنهادات پس از تصویب کلیات لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس مطرح شد، چمران بررسی این پیشنهادات را به جلسه آینده موکول کرد و گفت: موضوع درج جدولی متناسب ۲۲ روز کاری در ماه برای سرویس‌های مدارس و نیز افزودن تبصره‌ای برای جلوگیری از دریافت هرگونه وجه اضافی از رانندگان به برسی بیشتر و طرح در جلسه آینده موکول می‌شود.

خبرنگار شهری – مجید ولی پور الماس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر