مثل این که کانادا قصد دارد با عرضه خودروی فلینو cB7 گرمایی به زمستان سخت خود ببخشد. امسال در نمایشگاه بینالمللی مونترآل، کمپانی فلینو از ابرخودروی دو سرنشینه خود رونمایی کرد. این خودروی عملکرد بالا در حالی برای حضور در پیست طراحی شده است که با قوانین جادهای نیز مطابقت دارد. آنتونی بست، مدیرعامل کمپانی و قهرمان سابق مسابقات اتومبیلرانی کانادا هدایت این پروژه را بر عهده داشته است. این پروژه ۴ سال به طول انجامیده و حاصل تلاشهای بی وقفه مهندسین و طراحان کمپانی در ایالت کبک است.
کمپانی فلینو از زمان تاسیس با سازماندهی گردهماییها، برگزاری کلاسهای رانندگی پیشرفته و آموزش رانندگان حرفهای مسابقه شناخته شده بود، اما در سال ۲۰۱۰/۱۳۸۹، این شرکت تلاشهای خود را متوجه ساخت خودروهای کانسپت (مفهومی) کرد. cB7 بر پایه یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) ۴ سیلندر ساخته شده که در سال ۲۰۱۲/۱۳۹۱ در پیست Gilles-Villeneuve و مکانهای دیگر مورد آزمایش قرار گرفت.
کمپانی فلینو از زمان تاسیس با سازماندهی گردهماییها، برگزاری کلاسهای رانندگی پیشرفته و آموزش رانندگان حرفهای مسابقه شناخته شده بود، اما در سال ۲۰۱۰/۱۳۸۹، این شرکت تلاشهای خود را متوجه ساخت خودروهای کانسپت (مفهومی) کرد. cB7 بر پایه یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) ۴ سیلندر ساخته شده که در سال ۲۰۱۲/۱۳۹۱ در پیست Gilles-Villeneuve و مکانهای دیگر مورد آزمایش قرار گرفت.
cB7 با ساختار موتور جلو- وسط و چرخهای محرک عقب از یک شاسی فریم لولهای سود میجوید که با مواد مرکب مستحکمتر شده است. فاصله محور جلو از محور عقب ۲۴۵۱ میلیمتر و وزن خودرو ۱۱۳۵ کیلوگرم است که با نسبت ۵۰/۵۰ در جلو و عقب توزیع شده است.
بدنه از مواد مرکب با پنلهای فیبر کربن ساخته شده است، بسیاری از اجزا به طور یکپارچه با بدنه طراحی شدهاند و چراغهای عملکردی جلو HID (لامپهای تخلیه با شدت بالا) هستند.
طراحی بدنه تهاجمی، فانتزی و کمی بدجنس است. با تمام فرورفتگیها و برآمدگیهای بدنه و خروجیها و ورودیهای هوا از برخی از زوایا به نظر میرسد از بین این همه خط و منفذ، یک خودرو هم بیرون آمده باشد!
زیر کاپوت cB7 یک قلب ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی، قدرت ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور ۶۶۳ نیوتنمتر میتپد. به گفته کمپانی نسخههای چهار و شش سیلندر نیز موجود خواهند بود. این موتور نیرومند با یک جعبه دنده سکوئنشال شش سرعته دستی حمایت میشود. در مورد اعداد و ارقام دیگر کمپانی ارائه اطلاعات دقیق را به تکمیل آزمایشها در سال میلادی جاری موکول کرده است.
سیستم تعلیق دوجناقه جلو و عقب مستقل و مجهز به فنرهای قابل تنظیم است. چرخهای مستحکم و سبک وزن به کالیپر ترمزهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب مجهز شدهاند.
از آن جا که cB7 در درجه اول یک خودروی مسابقه است، جای تعجب نیست که صندلیهای فیبر کربنی با کنترل شش نقطهای در کابین آن جای گرفته باشند. همچنین یک فرمان سریع و قابل حمل، سیستم دریافت اطلاعات پردازنده روی داشبورد فیبرکربنی و گزینه اختیاری خنک کننده لباس در آن قرار گرفتهاند.
باوجود این که قیمت نهایی هنوز مشخص نیست، گفته میشود cB7 با قیمت کمتر از صد هزار دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.
بدنه از مواد مرکب با پنلهای فیبر کربن ساخته شده است، بسیاری از اجزا به طور یکپارچه با بدنه طراحی شدهاند و چراغهای عملکردی جلو HID (لامپهای تخلیه با شدت بالا) هستند.
طراحی بدنه تهاجمی، فانتزی و کمی بدجنس است. با تمام فرورفتگیها و برآمدگیهای بدنه و خروجیها و ورودیهای هوا از برخی از زوایا به نظر میرسد از بین این همه خط و منفذ، یک خودرو هم بیرون آمده باشد!
زیر کاپوت cB7 یک قلب ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی، قدرت ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور ۶۶۳ نیوتنمتر میتپد. به گفته کمپانی نسخههای چهار و شش سیلندر نیز موجود خواهند بود. این موتور نیرومند با یک جعبه دنده سکوئنشال شش سرعته دستی حمایت میشود. در مورد اعداد و ارقام دیگر کمپانی ارائه اطلاعات دقیق را به تکمیل آزمایشها در سال میلادی جاری موکول کرده است.
سیستم تعلیق دوجناقه جلو و عقب مستقل و مجهز به فنرهای قابل تنظیم است. چرخهای مستحکم و سبک وزن به کالیپر ترمزهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب مجهز شدهاند.
از آن جا که cB7 در درجه اول یک خودروی مسابقه است، جای تعجب نیست که صندلیهای فیبر کربنی با کنترل شش نقطهای در کابین آن جای گرفته باشند. همچنین یک فرمان سریع و قابل حمل، سیستم دریافت اطلاعات پردازنده روی داشبورد فیبرکربنی و گزینه اختیاری خنک کننده لباس در آن قرار گرفتهاند.
باوجود این که قیمت نهایی هنوز مشخص نیست، گفته میشود cB7 با قیمت کمتر از صد هزار دلار آمریکا به فروش خواهد رسید.