3

پرداخت “وام قرض‌الحسنه” تا سقف ۲۰ میلیون تومان

  • کد خبر : 119556
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵

به گفته وی در واقع سازمان‌ها می‌توانند کارمندانشان را برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک معرفی کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: این بانک تا سقف ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماه، تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدحسین حسین‌زاده با تاکید براینکه تا به حال ۱٫۵ میلیون فقره وام پرداخت شده، افزود: این تسهیلات به‌طور میانگین شش میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه همه تسهیلات بانک قرض‌الحسنه رسالت به ازای سپرده‌گذاری نیست، از نظر قانونی باید اعتبارسنجی کرده و به افرادی تسهیلات بپردازیم که مطمئن شویم گیرنده تسهیلات می‌تواند اقساط آن را پرداخت کند؛ اما در بانک رسالت سپرده‌گذاری مشخص در مدت معین برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و براساس ضوابط بانک اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این مساله را بررسی کردیم و آن طور که اعلام شده از نظر شرعی تعیین شرط برای پرداخت تسهیلات جایز نیست.

وی با اشاره به فعالیت دو بانک قرض‌الحسنه در کشور، افزود: ‌بانک قرض‌الحسنه رسالت نخستین بانک خصوصی است که با سرمایه مردم تاسیس شده و بیش از ۲۴ هزار سهامدار خرد دارد.

به گفته وی در واقع سازمان‌ها می‌توانند کارمندانشان را برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک معرفی کنند.

حسین‌زاده با اشاره به رویکرد قرض‌الحسنه بانک و تقویت کارآفرینی خرد از این طریق ادامه داد: سال‌های آینده در این زمینه بیشتر فعالیت خواهیم کرد و شغل‌های خرد خانگی و غیره خانگی را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مشتریان این بانک از ۶۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون نفر در یک‌سال اخیر، گفت: باید زیرساخت‌های مناسب را برای عموم جامعه ایجاد و خدمات مناسب بانکی را به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت اضافه کرد: توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی یکی از رویکردهای اصلی این بانک است؛ اکنون عده‌ای به دنبال راه‌اندازی انجمن حامیان قرض‌الحسنه هستند تا فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور گسترش یابد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در مورد مطالبات معوق این بانک اظهار کرد: میزان مطالبات معوق بانک کمتر از یک درصد است؛ اما با توجه به اینکه بانک مرکزی مدیریت و ساماندهی برخی موسسات و صندوق‌های قرض‌الحسنه را به ما واگذار کرد، مطالبات معوق بانک افزایش یافت.

حسین‌زاده در مورد میزان منابع بانک گفت: منابع این بانک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که در یک‌سال اخیر ۱۰۰ درصد افزایش داشته است؛ سرمایه بانک هم‌اکنون ۵۰۰ میلیارد ریال است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=119556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر