این وسیله نقلیه که مبتنی بر «پژو ۲۰۸» است، موتور معمولی را با سیستم رادیکال جدیدی ترکیب میکند که با هوای فشرده کار میکند.
پژو مدعی است این خودرو میتواند صورتحسابهای بنزین را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.
سیستم ابداعی با استفاده از موتور احتراق درونی معمولی، هیدرولیکهای ویژه و گیرباکس سازگارشده با سیلندرهای هوای فشرده کار میکند و این موضوع خودرو را قادر به عملکرد با بنزین، آب یا ترکیبی از هر دو میکند.
سامانه مزبور فقط برای استفاده شهری طراحی شده و تا سال ۲۰۲۰ میتواند به متوسط مصرف یک گالن بنزین در هر ۱۸۸٫۳ کیلومتر برسد. همچنین، سیستم هوای فشرده آن میتواند از تمامی انرژی از دسترفته به هنگام کندشدن و ترمز، دوباره استفاده کند. موتور و یک پمپ نیز در محفظه موتور هستند و توسط تانک هوای فشرده موجود در زیر خودرو تغذیه میشوند.
خودروی «هوای هیبریدی» (Hybrid Air) نخستین سامانهای است که بنزین را با هوای فشرده ترکیب میکند و موفقیتی بزرگ در عرصه اتومبیلهای هیبریدی به شمار میآید که در آن، دیگر به باتریهای گرانقیمت نیازی نیست.
فناوری Hybrid Air هزار پوند ارزانتر از مدلهای هیبریدی کنونی است و برای بیش از دو سال، ۱۰۰ دانشمند و مهندس نخبه روی آن مطالعه کردهاند.