1

زمان پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا نزدیک می‌شود

  • کد خبر : 12031
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که همزمان با واگذاری مسئولیت‌های امنیتی افغانستان به نیروهای این کشور زمان پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا نزدیک می‌شود. به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی “لس‌آنجلس‌تایمز”، “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در شهر “میناپولیس” از ایالت “مینه‌سوتا” آمریکا اعلام کرد که همزمان با تبدیل ماموریت جنگی آمریکا […]

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که همزمان با واگذاری مسئولیت‌های امنیتی افغانستان به نیروهای این کشور زمان پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا نزدیک می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی “لس‌آنجلس‌تایمز”، “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در شهر “میناپولیس” از ایالت “مینه‌سوتا” آمریکا اعلام کرد که همزمان با تبدیل ماموریت جنگی آمریکا در افغانستان به ماموریت حمایتی در این کشور، نیروهای افغان مسئولیت امنیت کشور خود را بدست خواهند گرفت و طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا به پایان متعهدانه خود نزدیک می‌شود.

اوباما گفت: این امر برای نظامیان ما و خانواده‌های آنها که تا حد زیادی قربانی این جنگ شده‌اند، به معنای رهایی از یک دهه عملیات‌های بی‌امان خواهد بود.
رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: تا زمان قرار دادن القاعده در مسیر شکست از ماموریت خود دست نخواهیم کشید. با شروع عقب‌راندن نظامیان خود از افغانستان، تا تابستان سال آینده میلادی ۳۳ هزار نظامی خود را به کشور باز می‌گردانیم و این عقب‌نشینی را در سال‌های آینده بیشتر خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: نظامیان آمریکایی چند ماه قبل به بزرگ‌ترین پیروزی ما در جنگ با کسانی که در تاریخ ۱۱ سپتامبر به آمریکا حمله کرده بودند، دست یافتند و در یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های جاسوسی و نظامی خود در تاریخ آمریکا “اسامه بن‌لادن” رهبر شبکه تروریستی القاعده را بهسزای اعمالش رساندند.

اوباما ضمن اشاره به اینکه در پرتو عملیات نظامیان آمریکایی، این کشور در حال حرکت به سوی جایگاه قدرت است، گفت: با پایان بخشیدن به ماموریت جنگی خود در عراق و بازگردان بیش از ۱۰۰ هزار نظامی خود به کشور، ما تا پایان سال جاری میلادی باقی‌مانده نظامیان خود را از عراق خارج می‌کنیم و این جنگ را پایان خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر