4

داشتن تیم در لیگ برتر شاخصه توسعه‌یافتگی نیست

  • کد خبر : 1204
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت تیم پاس همدان، با طرح این سؤال که ضرورت داشتن تیم پاس برای استان همدان چیست، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از نیمی از استان‌های کشور تیمی در لیگ برتر ندارند ولی برخی از آنها جزو استان‌های توسعه‌یافته به […]

حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت تیم پاس همدان، با طرح این سؤال که ضرورت داشتن تیم پاس برای استان همدان چیست، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از نیمی از استان‌های کشور تیمی در لیگ برتر ندارند ولی برخی از آنها جزو استان‌های توسعه‌یافته به شمار می‌روند.

* داشتن تیم در لیگ برتر شاخصه توسعه‌یافتگی نیست
وی با بیان اینکه ضرورت داشتن تیم در لیگ برتر از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی نیست، افزود: حضور تیم پاس در این دو سال در همدان، نه تنها موجب پیشرفت ورزش استان نشده که از نظر توسعه‌یافتگی زمینه تخریب ورزش استان را نیز فراهم آورده است.
امام جمعه شهرستان بهار که پس از انقلاب، عضو تیم نوجوانان “شاهین تهران ” بوده است، اظهار داشت: توجه به این نکته نیز لازم است که بنده این مطلب را به عنوان یک دوستدار فوتبال و مطلع از قوانین این ورزش عنوان می‌کنم.
وی توسعه اقتصادی و اجتماعی را زمینه‌ساز توسعه‌یافتگی در بخش‌های دیگر دانست و ادامه داد: باید دید آیا در استان همدان از تمام ظرفیت‌های توسعه اقتصادی استفاده شده است.

* مقامات استان در بخش صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند
عظیمی‌زاده با تأکید بر لزوم توجه به پیشرفت همه‌جانبه استان اظهار داشت: همدان دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری در بخش‌های صنعت و کشاورزی است که به نظر بنده مقامات استان باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنند که این مهم مصداق “خدمت برتر ” است.
وی با طرح این سؤال که چرا مردم همدان شایسته برخورداری از صنعت برتر یا کشاورزی شکوفا نیستند، افزود: مسئولان استان باید مسیر اعتبارات استان را به این سمت و سو سوق دهند.

* بسیاری از مسئولان مخالف ماندن پاس در همدان هستند
امام جمعه شهرستان بهار از نارضایتی بیشتر مسئولان استان با حضور تیم پاس در همدان گفت و بیان داشت: طی صحبت‌های خصوصی که با مسئولان درجه یک ورزش استان داشتم، متوجه مخالفت صریح آنها از وجود پاس در همدان و تزریق بودجه استان به آن شدم.
وی ادامه داد: البته بنا بر اظهارات این دسته از افراد، به خاطر تصمیم‌ مقامات استان چاره‌ای جز تبعیت از آن نداشته‌اند.
عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: شاید این جمله من از سوی مخالفان تکذیب شود ولی بنده شهادت می‌دهم که بسیاری از مسئولان درجه یک استان نیز با حضور پاس در همدان مخالفند.
وی بیان داشت: جمعیت استان همدان حدود ۲ میلیون نفر است که حضور چند هزار نفر در استادیوم برای تشویق تیم پاس، دلیل بر علاقه همگان برای ماندن این تیم نبوده و نیست.

* پاس بودجه استان را می‌بلعد
امام جمعه شهرستان بهار از پاس همدان به “دهان بازی ” تعبیر کرد که فقط بودجه می‌بلعد و بیان داشت: جای تأسف دارد که آقای “یاوری ” را که در بین مربیان لیگ برتر به “مربی شکست ” معروف است برای مربی‌گری تیم پاس به همدان دعوت شود که نتیجه‌ای جز شکست‌های پیاپی برای تیم نداشته است.
وی گفت: نکته جالب‌تر آنکه همین آقا، در ازای مربی‌گری خود مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان دریافت می‌کند، آقایانی که یاوری را با سلام و صلوات به استان آوردند باید پاسخگو باشند.
عظیمی‌زاده بیان داشت: از طرف دیگر باید دید چرا آقایانی که به نام تیم پاس در اروپا ریخت و پاش کردند، پاسخگو نیستند.
وی با بیان اینکه برخی از مسئولان با حضور تیم پاس در استان مدعی انجام کار فرهنگی هستند، افزود: طرفداری از تیم پاس و کسب نتیجه شکست‌ از سوی آنان، تنها موجب افسردگی جوانانی می‌شود که با هزار امید و آرزو برای تشویق تیم در ورزشگاه حضور می‌یابند.

* پاس نباید از بودجه دولتی استفاده کند
امام جمعه شهرستان بهار بیان کرد: توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که تیم پاس بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در استان حضور یافته ولی چرا بودجه دولتی مصرف می‌کند.
وی با اشاره به اینکه میلیاردها تومان از بودجه‌های استان برای این تیم هزینه شده است، اضافه کرد: اطلاعات موثقی در دست است که تیم پاس با جابه‌جایی بودجه‌ها و بریز و بپاش‌هایی که در استان صورت می‌گیرد، حمایت اعتباری می‌شود.
عظیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعه خرید امتیاز تیم پاس با مبلغ ۷ میلیارد تومان، بیان این موضوع را حتی در حد شایعه نیز موجب تأسف خواند و بیان داشت: باید دید این اعتبار از کجا برای خرید امتیاز تیم هزینه می‌شود.
وی گفت: یک زمان تربیت‌بدنی کشور تأمین این هزینه را متقبل می‌شود که البته آن هم جای تأمل دارد، ولی زمانی شاهد هزینه آن از بودجه استان هستیم که این موضوع نیز جای تأمل و تفکر بیشتر دارد.

* مردم همدان از صرف بودجه برای خرید امتیاز تیم پاس ناراضی خواهند بود
امام جمعه شهرستان بهار بیان داشت: به طور قطع این میزان هزینه باید برای توسعه همه‌جانبه استان صرف شود چراکه در غیر اینصورت مردم استان از این اقدام راضی نیستند.
وی گفت: استاندار و مسئولان تصمیم گیرنده توسعه استان باید در بحث اقتصاد و مسائل خاص فرهنگی استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و در راستای پیشرفت آن برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

* خرید امتیاز تیم پاس یک فاجعه برای ورزش استان
عظیمی‌زاده خاطرنشان کرد: بنده به عنوان امام جمعه‌ای که دارای نگاه ورزشی است، خرید امتیاز پاس را یک فاجعه برای ورزش استان می‌دانم.
وی با تأکید بر اینکه نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد، گفت: در حال حاضر نیز می‌توان تیم پاس را در دسته یک داشت و با برنامه‌ریزی و بازسازی درست، آن را برای حضور قوی در بازی‌های آینده آماده کرد.

* آماده مناظره با مخالفان هستم
امام جمعه شهرستان بهار از اعلام آمادگی خود برای انجام مناظره در یک برنامه زنده تلویزیونی با مخالفان دیدگاه‌ها و نظراتش در ارتباط با تیم پاس خبر داد و بیان داشت: باید در هر موقعیت و شرایطی مصالح و منافع استان را مد نظر قرار داد تا کسب پیشرفت‌های بیشتر را شاهد و ناظر بود.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی مدعی هستند که تیم پاس موجب تخلیه روحی جوانان می‌شود، با طرح این سؤال که چرا جوانان همدان را دست کم می‌گیریم، گفت: جوانان اندیشمند و متفکر استان، خواستار معرفی همدان به عنوان استان برتر هستند.
عظیمی‌زاده با اشاره به قرارداد چند ۱۰ میلیون تومانی یکی از بازیکنان تیم پاس که شاید کمتر از ۶۰ دقیقه بازی کرده باشد، بیان داشت: البته اینگونه اقدامات از اقتضائات ورزش حرفه‌ای است ولی آیا استانی مانند همدان که در بخش‌های مختلف دارای مشکلات عدیده‌ای است، توان تحمل این هزینه را دارد.

* بودجه‌های ورزش استان صرف ورزش‌های همگانی و تخصصی شود
وی گفت: در هر حال بهتر است صرف اینگونه هزینه‌های صدها میلیون تومانی را به سوی ورزش عمومی و همگانی و یا ورزش تخصصی هدایت کنیم چراکه همدان زمینه پیشرفت در آن را دارد.
امام جمعه شهرستان بهار در پایان با تأکید بر این مطلب که نباید با سرمایه‌های استان بازی کرد، افزود: همدان دارای ورزشکارانی مطرح در رشته‌های مختلف ورزشی است که مدیران استان باید از این ظرفیت‌ها حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1204

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر