1

شمس الواعظین: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به زودی فک پلمب می‌شود

  • کد خبر : 120452
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

ماشالله شمس الواعظین اعلام کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته و اعلام رضایت شاکی پرونده انجمن صنفی روزنامه نگاران و طبق پیگیری ها به زودی فک پلمب خواهد شد.

این فعال رسانه ای روز چهارشنبه در گفت و گوبا ایرنا اظهار کرد: وکیل حقوقی انجمن هم اکنون در حال پیگیری های لازم برای فک پلمب است و لذا با توجه به روند طی شده، منتظریم تا به زودی دادستانی اقدام به این کار کند.

وی با اشاره به روند طی شده پرونده فک پملپ ابراز امیدواری کرد که تا چند روز آینده و قبل از پایان سال جاری انجمن صنفی روزنامه نگاران بازگشایی شود.

شمس الواعظین در ادامه از تشکیل کمیته برگزاری انتخابات مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران خبر داد و گفت: برای سال جدید اقدام به دعوت از روزنامه نگاران برای برگزاری مجمع عمومی می کنیم .

وی یادآور شد: دو کار دراین مجمع عمومی انجام می شود که انتخابات هیات مدیره جدید و اصلاح اساسنامه دو موضوعی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

این فعال رسانه ای درباره شکایت وزارت اطلاعات از انجمن صنفی که منجر به بسته شدن انجمن صنفی روزنامه نگاران شده ، گفت: این شکایت پس گرفته شده و تفاهمنامه ای میان سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تعاون کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات امضا شده ، لذا با توجه به بازپس گیری شکایت وزارت اطلاعات از انجمن، مشکل حل شده و بزودی این انجمن فک پلمپ می شود.

**فعالیت سیاسی نکرده و نخواهیم کرد

شمس الواعظین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که وزیرارشاد چند روز پیش در جمع خبرنگاران از بلامانع بودن فعالیت انجمن صنفی خبرداده نظر شما چیست، توضیح داد: بلامانع بودن فعالیت یعنی قبل از آن قوه قضاییه با توجه به شکایت شاکی اقدام به پلمب انجمن کرده و لذا با توجه به اعلام رضایت شاکی و پس گیری شکایت آنها، مانع برطرف شده و منتظر حکم دادستان برای فک پلمپ هستیم.

** انجمن صنفی فعالیت سیاسی ندارد

وی در خصوص صحبت های محسنی ارژه ای مبنی بر اینکه انجمن صنفی روزنامه نگاران به فعالیت سیاسی نپردازد بازگشایی ان مانعی نخواه داشت، گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران به هیچ عنوان یک انجمن سیاسی نیست و هیچ فعالیت سیاسی انجام نداده است و پس از این نیز فعالیت سیاسی نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتازگی در جمع خبرنگاران از بلامانع بودن فعالیت مجدد انجمن صنفی روزنامه نگاران خبر داده بود.

از سویی پس ازاظهار نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۲ اسفندماه حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران با این که وزارت اطلاعات از آن شکایت کرده بود، وجهه ی قانونی دارد؟ گفت: وزارت اطلاعات یا نهادهایی از این قبیل شاکی نیستند، آن ها فقط مواردی را که تشخیص می دهند، به دستگاه قضایی اعلام می کنند و اگر دستگاه قضایی تشخیص داد به عنوان مدعی العموم وارد می شود. در واقع وزارت اطلاعات شاکی نیست که بخواهد رضایت دهد.

سخنگوی قوه ی قضاییه ادامه داد: اگر انجمن صنفی روزنامه نگاران برهمان ترتیب که تحت تعقیب قرار گرفت، دوباره بخواهد فعالیت کند، قطعا نمی شود؛ اما اگر نخواهند کار سیاسی انجام دهند، می توانند به کار خود ادامه دهند. بنابراین رضایت وزارت اطلاعات شرط نیست، زیرا آن ها فقط به دستگاه قضایی مواردی را که تشخیص بدهند اعلام می کنند.

دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران از تابستان ۱۳۸۸ توسط قوه ی قضاییه پلمپ شد. پس از پلمپ دفتر این انجمن، اظهار نظرهای مختلفی درباره ی وضعیت آن مطرح شد تا آنجا که وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی از انحلال این انجمن خبر داد؛ اما مسوولان انجمن صنفی روزنامه نگاران این تعبیر را نادرست خواندند و بر منحل نشدن آن تأکید کردند.

پس از آنکه به دستور رییس جمهوری ، سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات برای انجام اقدامات لازم با هدف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران مأمور شده اند. وزارت اطلاعات اعلام کرد که شکایتش را از انجمن صنفی پس گرفته است؛ اما در همین زمان دادستان کل کشور فعالیت دوباره ی این انجمن را غیرقانونی دانست و آن را منوط به تغییر اساسنامه و برگزاری مجمع عمومی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120452

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر