1

تشکیل پرونده قضایی بازداشت برای ۲۶۳ نوجوان زیر سن قانونی در لندن

  • کد خبر : 12065
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶

به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی میرور انگلیس، کوچکترین معترض انگلیسی که ۱۱ سال سن دارد پسر بچه‌ای است که در اعتراضات اخیر انگلیس بازداشت شده بود، به تحمل ۱۸ ماه حبس در یک مرکز بازپروری محکوم شد. وی که به دلیل سن پایین نامش فاش نشده متهم است که در جریان اعتراضات […]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی میرور انگلیس، کوچکترین معترض انگلیسی که ۱۱ سال سن دارد پسر بچه‌ای است که در اعتراضات اخیر انگلیس بازداشت شده بود، به تحمل ۱۸ ماه حبس در یک مرکز بازپروری محکوم شد.

وی که به دلیل سن پایین نامش فاش نشده متهم است که در جریان اعتراضات اخیر یک سطل زباله ۵۰ پوندی را از فروشگاه زنجیره‌ای “دبنهمس” در حومه لندن به سرقت برده است.

حکم پسربچه معترض انگلیسی در حالی صادر می‌شود که فعالان حقوق بشر پس از اعلام حکم‌های سنگین و غیرمتعارف برای معترضان انگلیسی این اقدام دستگاه قضایی انگلیس را نقض حقوق بشر دانستند.

همچنین این احکام طولانی و غیرمتعارف باعث شد تا اختلافات میان رئیس سازمان زندان‌های این کشور و مقامات قضایی بر سر احکام سنگینی که برای معترضان اخیر صادر و باعث ازدحام بیش از حد زندان‌ها شده‌ بالا بگیرد.

دیلی میرور گزارش داد شمار زندانیان انگلیس پس از آنکه سه هفته از ناآرامی‌ها گذشته است و صدها نفر همچنان به زندان محکوم می‌شوند، به رکورد بالایی رسیده است.

این امر باعث افزایش نگرانی در این خصوص شده که زندان‌های بیش از حد شلوغ دچار آشوب خواهد شد و طرح‌هایی در نظر گرفته شده تا مکان‌های اضافی ایجاد شود.

در حالی‌که نگرانی‌های گسترده در خصوص افزایش شمار زندانیان و ناتوانی سازمان زندان‌های انگلیس برای نگهداری از آنها وجود دارد، “کریسپین بلانت” مسئول زندان‌های انگلیس گفت: ما کاملا مطمئنیم که نظام قضایی و زندان‌ها قادر به پاسخگویی است.

اما از سوی دیگر خانواده‌های معترضان بازداشت‌شده در انگلیس اعلام کردند که در زندان به‌دلیل شمار بالای زندانیان درخطرند.

آنها اعلام کردند معترضان در داخل زندان‌های انگلیس با خطر حمله از سوی دیگر زندانیان تبهکار، شلوغی بیش از حد و احکام طولانی مواجهند.

یکی از مادران جوانانی که اکنون به‌دلیل شرکت در اعتراضات اخیر در زندان به‌سر می‌برد گفت وی توسط دیگر زندانیان مورد حمله قرار گرفته است.

در ادامه صدور احکام سنگین و غیرمتعارف برای معترضان انگلیسی دستگیر شده یکی از جوانان معترض که در خلال اعتراضات اخیر این کشور در فیس بوک پیام گذاشته بود به ۳۳ ماه زندان محکوم شد.

“اندرسون فرناندز” ۲۱ ساله نیز که در جریان اعتراضات اخیر در شهر منچستر یک بستنی را از یک مغازه به سرقت برده و به شخص دیگری داده بود به ۱۶ ماه زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش، حکم ۱۶ ماهه برای فرناندز این نگرانی را افزایش داده است که عدالت در این زمینه به هیچ وجه رعایت نشده است.

“کالوم مارلی” ۲۰ ساله نیز در منچستر با وجود آنکه چیزی از مغازه‌های غارت شده ندزدیده بود، به ۱۶ ماه زندان محکوم شده است.

پیش از این نیز دو جوان انگلیسی به نام‌های “جردن بلکشاو” ۲۰ ساله و “پری ساتکلیف” ۲۲ ساله که هیچ سابقه کیفری نداشتند به دلیل استفاده از فیس بوک برای آنچه ایجاد آشوب خوانده شده به تحمل چهار سال حبس محکوم شدند.

تنها درلندن ۲۱۲۴ نفر در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شدند که تا این لحظه برای ۱۲۲۱ نفر از آنان از جمله ۲۶۳ نوجوان زیر سن قانونی پرونده قضایی تشکیل شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر