1

AFC سهمیه فوتبال ایران در آسیا را کم کرد

  • کد خبر : 121719
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال با بیان اینکه یکی از سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شده است گفت: تمام هدف و برنامه ما این است که بتوانیم برای سال آینده میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر را پایین بیاوریم و از راهکارهای مناسب باشگاه‌ها را موظف به استفاده از بازیکنان جوان کنیم.

 

مهدی تاج در نشست خبری که بعدازظهر امروز در محل سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار شد با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف لیگ فعلی برای فصل آینده است گفت: ما به دنبال پیدا کردن ایرادهای لیگ سیزدهم و تبدیل آنها به نقاط قوت لیگ چهاردهم هستیم تا بتوانیم در آینده یک لیگ پویا و فعال را داشته باشیم. در این راه دو محور را به عنوان اولویت های سازمان لیگ در نظر گرفته ایم. اول اینکه بتوانیم از نظر فرهنگی لیگ را به سطح قابل قبول تری برسانیم و در وهله دوم اینکه بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که لیگ از نظر فنی بتواند رضایت تماشاگران را براورده کند.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ دارای بخش های مختلفی است و در طول یکسال ۶ هزار مسابقه برگزار می کند افزود: به دنبال این هدف هستیم که لیگ برتر بتواند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد. ضمن اینکه لیگ دسته اول هم باید از نظر فنی حمایت کننده لیگ برتر باشد.

رئیس سازمان لیگ حرفه ای خاطرنشان کرد: در بررسی هایی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که از ۱۸ درصد بازیکن جوانی که در لیگ دسته اول قرارداد دارند تنها یک درصد در طول مسابقات به بازی گرفته شده اند. این هم به این دلیل است که همه دنبال نتیجه گرایی هستند. ما به دنبال این هستیم که این تفکر را از بین ببریم تا بتوانیم از جوانانمان بهتر استفاده کنیم. به همین دلیل به همه باشگاه ها اعلام کرده ایم فعلا با بازیکنی قرار داد نبندند چرا که در سال آینده آیین نامه جدیدی برای نقل و انتقالات نوشته خواهد شد.

وی افزود: ما برای جوانگرایی و مسائل فنی از بزرگانی چون مجید جلالی ، رسول کربکندی، علیرضا منصوریان و دیگران استفاده کرده ایم و از تعدادی هم نتوانستیم استفاده کنیم چرا که درگیری مسابقات لیگ قهرمانان بودند. دنبال این هستیم که با جمع آوری افکار و نظرات همه به یک راهکار خوب برسیم. من چندین ساعت با بگوویچ، کرانچار، اسکوچیچ و لوکا صحبت کرده ام تا بتوانم از نظرات آنها هم استفاده کنم.

مهدی تاج خاطر نشان کرد: ما باید سن حضور بازیکنان جوان را در مسابقات از ۲۳ به ۱۷ برسانیم. یکی از مشکلاتی که ما داریم سرباز شدن بازیکنان است که تنها چهار باشگاه تراکتورسازی، ملوان بندرانزلی، نیروی زمینی و تراکتورسازی هستند که می توانند از بازیکنان سرباز استفاده کنند. مشکل ما این است که وقتی بازیکن به شرایط ایده ال فنی می رسد باید به تیم های نظامی برای سربازی بپیوندد.

رئیس سازمان لیگ در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه باید زیر ساخت های لازم برای پیشرفت فوتبال را فراهم کرد گفت: براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شده و فوتبال ایران از فصل آینده سه سهمیه در این مسابقات خواهد داشت.

تاج در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های ایجاد شده را از لحاظ کیفی تقویت کنیم ادامه داد: دیگر در لیگ بسیاری از چیزها مشخص است تعداد آن ۱۶ تیم است و ۱۸ یا ۳۰ تیم نمی شود. هیچکس هم امتیاز تیم لیگ برتری را نمی خرد پس از امروز باید دنبال ایجاد کیفیت در زیرساخت ها باشیم تا بتوانیم به استانداردهای مد نظر فیفا و ای اف سی برسیم.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه در گذشته حق میزبانی رعایت نمی شد اما امسال و پس از ۱۳ دوره سرخ آبی ها بازی های خود را در تختی و کرج برگزار کردند در مورد بحث قرارداد بازیکنان به موضوع جالبی اشاره کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد ما را برای تایید سقف قرارداد و اجباری کردن افزایش مدت زمان قرارداد رد کرد. وی در ادامه اعلام کرد توضیح داد: ابتدا بازیکنان از این فصل به بعد باید خودشان مالیات را پرداخت کنند همچنین در نشستی که با مسئولان اداره کل مالیات داشتیم مقرر شد قرارداد بازیکنان صددرصد افشا شود. در این زمینه مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای ذیربط با ما هماهنگ هستند و از این به بعد هیچ باشگاهی قرارداد محرمانه با بازیکن نخواهد داشت.

تاج ادامه داد: بحث دیگر این است که پرداختی به بازیکنان ایرانی تنها ریالی خواهد بود و موضوعاتی از قبیل ماشین، پرداخت دلاری، گاو و گوسفند، میلگرد و ورق آهن و غیره نداریم. خوشبختانه در این زمینه با بازرسی کل کشور بیش از ۷-۸ جلسه داشتیم و قرار شد دیگر دستگاههای نظارتی هم به ما کمک کنند هرچند پرداختی بازیکنان خارجی همچنان دلاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: نحوه پرداخت و اینکه چند درصد  از پول  ابتدا، وسط و یا آخر فصل پرداخت شود و یا این پولها به صورت هفتگی در اختیار بازیکنان قرار گیرد از سوی سازمان لیگ اعلام می شود. امسال طبق فرموده مقام معظم رهبری باید به اقتصاد مقاومتی روی آوریم و در این زمینه دستگاههای نظارتی هم پذیرفته اند خودشان قراردادها را اجرا کنند سازمان لیگ نیز این کار را انجام داد.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: بازیکنان خارجی هر بار که می خواهند از ایران خارج شوند باید تسویه حساب مالیاتی را ارائه کنند و هر بازیکنی هم که مالیات ندهد ممنوع الخروج می شود این درست نیست کارمندان دولتی قبل از دریافت حقوق مالیات بدهند اما بازیکن با چنین قراردادهایی مالیات نپردازد. البته می خواستنند در پایان سال ۹۲  بازیکنانی که بدهی مالیاتی دارند را ممنوع الخروج کنند اما ما با مسئولان نشست داشتیم و این موضوع را به تعلیق انداختیم.

وی با تاکید بر اینکه از این به بعد دیگر پول های زیر میزی و مسائل اینچنینی در فوتبال نخواهیم داشت یادآور شد: چندی پیش نامه ای به باشگاهها نوشتیم که هیچ کس حق ندارد  پرداخت مالیات بازیکنش را تقبل کند که این خلاف است مانند اینکه بگوییم از چراغ قرمز رد شو و من تخلفش را قبول می کنم. باید بازیکنان طبق قوانین موجود  مالیات بپردازند. البته در این بین یک موضوع مهمی وجود دارد که مالیات بر قرارداد نباشد بلکه برای رقم پرداختی به بازیکن مالیات در نظر بگیرند متاسفانه در این سالها قرارداد برخی بازیکنان یک میلیارد تومان و یا کمتر بود اما این پول به آنها پرداخت نشده ولی باید مالیاتش را بدهند که این واقعا منصفانه نیست.

تاج همچنین تاکید کرد: بار دیگر می گویم از این به بعد هر پرداخت زیر میزی و غیر عرف تخلف بوده و قابل پیگیری است آن هم به هرگونه و هر شکلی باشد کلیه اعضای هیات مدیره باشگاه نیز در این تخلف سهیم بوده زیرا اعضای هیات مدیره بایدبر عملکرد باشگاه نظارت و زیر اقدامات آن امضا کنند.

وی در ادامه در خصوص بحث فساد در فوتبال نیز گفت: در هر بخش جامعه تخلف وجود دارد و شغلی نیست که بدون تخلف باشد ما دادگاه ویژه روحانیت، دادگاه رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت و غیره را داریم و از مسئولان ذیربط می خواهیم دادگاه رسیدگی به تخلفات ورزشی هم ایجاد شود تا هر کس ادعایی در مورد تبانی، رشوه و مسائل غیر اخلافی در فوتبال دارد به آن دادگاه مراجعه کرده و در آنجا به این مسئله رسیدگی شود زیرا این امور نیاز به تحقیقات حراستی و نظارتی دارد که بهتر است به جای فوتبال در یک دادگاه رسمی به آن رسیدگی شود.

رئیس سازمان لیگ افزود: اینکه من بگویم شما بنویسید و متخلف همچنان به کارشان ادامه دهند درست نیست. باید کسانی که تخلف می کنند افشا شده و با آنها برخورد کنند. در هیات رئیسه سازمان لیگ نیز این موضوع را به شکل جدی بررسی  کردیم تا با ایجاد چنین فضایی آرامش را به فوتبال برگردانده و شرایط را برای فعالیت نیروهای سازنده مهیا کنیم.

وی گفت:  صدا و سیما و رسانه محل رسیدگی به تخلفات نیست باید کسی که موضوعی را بیان می کند به دادگاه رفته ، زیر ادعای خود را امضا کند تا اگر حرفش درست بود با مجرم برخورد شود و اگر غیر از این بود با خود اتهام زننده برخورد شود.

هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ روی این موضوع اتفاق نظر دارند که باید دادگاه رسیدگی به تخلفات ورزشی و فوتبال تشکیل شده تا احکام به همدیگر نزدیک شوند و تخلفات به طور کامل مورد رسیدگی قرار گیرد.

مهر/تاج در ادامه تاکید کرد: از دولت خواستیم قبل از خصوصی سازی، باشگاه ها را تجاری کند. متاسفانه مهمترین الزامات خصوصی سازی از جمله بلیت فروشی مناسب و حق پخش و امکانات دیگر را نداریم. از همه مهمتر از دولت خواستم ورزشگاه ها را به خود باشگاه‌ها واگذار کند. خب اگر به عنوان مثال دولت ورزشگاه کرمان را به باشگاه مس واگذار کند چه اتفاقی می‌افتد؟

وی خاطرنشان کرد: باید در خصوصی‌سازی، شیب ملایم و منطقی را طی کنیم. ضمن اینکه واگذاری ورزشگاه‌ها به باشگاه‌ها به نفع دولت است. ضمن اینکه تمام ورزشگاه‌ها را تا پایان سال بعد مجهز به بلیت فروشی الکترونیکی می‌کنیم. سخت‌ترین مورد برای الکترونیکی کردن بلیت ورزشگاه آزادی بود که انجام شد.

تاج با اشاره به تبلیغات محیطی فوتبال هم تاکید کرد: سعی داریم بهترین حق پخش محیطی را برای فوتبال بگیریم. اگر این رقم ۱۶۰ میلیاردی که به ما تعهد شده، قطعی شود، یکی از بهترین حق پخش‌های محیطی در آسیا خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به شفاف شدن قرارداد بازیکنان و مربیان، گفت: چه دلیلی دارد قرارداد سرمربی یا بازیکن را نگوییم. همه باید مطلع شوند که طرف چقدر پول گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر