1

بازداشت خبرنگار ایرانی در انگلیس به خاطر شکایت یک خائن

  • کد خبر : 122076
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

پلیس انگلیس صاحب ایرانی یک شرکت برنامه سازی تلویزیونی مستقر در لندن را بابت اتهامات یک مامور سرویس مخفی انگلیس علیه پرس تی‌وی دستگیر کرده است.

بعد از اینکه یک جدایی طلب بدنام ایرانی از شبکه پرس تی‌وی شکایت کرد، رئیس یک شرکت که خدمات رسانه‌ای به پرس تی‌وی ارائه می‌دهد توسط پلیس لندن بازداشت شد.

  شادی صدر که اظهارات جنجالی وی در حمایت از جدایی استان نفت خیز خوزستان از ایران با واکنش شدید ایرانیان در سراسر جهان روبرو شد و لقب «خیانتکار» را برای وی به ارمغان آورد، با پوشش خبری پرس ‌تی‌وی در خصوص اظهارات خود در گزارشی که ۲۷ فوریه در وبسایت شبکه منتشر شد، ابراز مخالفت کرده است.

  به گزارش پرس تی وی، وی از این شبکه شکایت کرد که این امر منجر به دستگیری غیرمنتظره رئیس شرکتی که خدمات رسانه‌ای به پرس تی‌وی ارائه می‌داد و هیچ نقشی در تنظیم آن خبر نداشت، شد.

  پرس تی‌وی در آن گزارش به اظهارات تحریک آمیز صدر در صفحه فیسبوک وی اشاره کرده بود. این اظهارات از این قرار است: « (شما که) در کنار رود کارون و شط العرب (اروند رود) زندگی می‌کنید و نفت کشور زیر پای شماست… چطور است که بدنبال جدایی از این ایران “لعنتی” نیستید؟»

این پست با محکومیت گسترده ایرانیان در سراسر جهان روبرو شد.

    شهرزاد باقری در نظری زیر پست صدر نوشت: «ایران لعنتی؟ آیا این چیزی است که یک فرد بی‌طرف نوشته است؟ آیا هدف از این پست حمایت از مردم خوزستان یا خشنود ساختن اربابان جدید خانم صدر است؟»

مهرداد بزرگ در نظری دیگر نوشت: «خانم صدر ! شما به ایران عزیز ما توهین کردید و به مخالفان خود انگ نژادپرست بودن زدید! این اظهارات نه به مردم خوزستان کمک خواهد کرد و نه چیزی را حل خواهد ساخت.»

    آریا نوشت: «در حال حاضر جسد شمار زیادی شهید در زیر اروند خفته است و این جاسوس، اروند را شط العرب می‌نامد. صدام حسین به تو افتخار می‌کند.»

پرس تی‌وی همچنین با حمید رضا عمادی، مدیر اتاق خبر این شبکه مصاحبه‌ای ترتیب داد که طی آن عمادی اظهارات جدایی طلبانه صدر را قدمی در مسیر اشتباه که باید از سوی هر وطن دوست ایرانی رد شود، توصیف کرد.

وی گفت: « این فرد (صدر) به روشنی یک آلت دست است… وی باید جزء مزدوران ام‌آی۶ باشد زیرا هیچ ایرانی با عقل سلیم به خود جرات نمی‌دهد که اینگونه بی شرمانه به سرزمین مادری خود توهین کند.»

عمادی افزود: «متاسفانه باید گفت شادی صدر یک خیانتکار است و خیانتکاران همواره در طرف غلط و اشتباه تاریخ‌ ایستاده‌اند.»

صدر علیرغم آگاهی به اینکه تحریم‌ها تنها مردم عادی ایران را هدف قرار می‌دهد، پیشتر خواستار اعمال تحریم‌های سنگین تری علیه این کشور شده بود. وی به صورت موفقیت آمیزی، نماینده آژانس جاسوسی انگلیس در رسانه‌ها علیه ایران بوده است.

صدر در یک تحلیلی که اخیرا در یک وبسایت جدایی طلب منتشر شد، اذعان کرد که در مسیر تلاش‌ دیپلمات‌های اروپایی جهت کاهش تحریم‌های ضد ایرانی سنگ اندازی کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=122076

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]