3

محل دفن کشتارهای گروهی در لیبی + تصویر

  • کد خبر : 12353
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

به تازگی همزمان با ورود نیروهای مخالف معمر قذافی به طرابلس پایتخت لیبی، اسنادی به دست آمد که نشان می دهد چندین مورد کشتار گروهی در آن کشور روی داده است. به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از بی بی سی از مکان هایی بازدید کرده اند که تعداد زیادی جسد در آنجا یافت شده […]

به تازگی همزمان با ورود نیروهای مخالف معمر قذافی به طرابلس پایتخت لیبی، اسنادی به دست آمد که نشان می دهد چندین مورد کشتار گروهی در آن کشور روی داده است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از بی بی سی از مکان هایی بازدید کرده اند که تعداد زیادی جسد در آنجا یافت شده اند. در همین حال کارکنان بیمارستان ها و مدافعان حقوق بشر در حال جمع آوری اسنادی هستند که ممکن است در محاکمات آینده در برای رسیدگی به جنایات جنگی به کار آید.

در این نقشه بعضی از مکان های کشف شده مشخص شده است:

انبار خله فرجان در منطقه صلاح الدیندست کم ۴۷ جسد در محل انبار در حومه جنوبی طرابلس یافت شده است. این ساختمان توسط تیپ خمیس، نیرویی که فرمانده آن پسر سرهنگ قذافی بود، به طور موقت به عنوان زندان استفاده می شده است.

دیده بان حقوق بشر، گروه مدافع حقوق بشر مستقر در آمریکا، این کشتار را “قتل هایی بی رحمانه” خوانده است. یک شاهد به دیده بان حقوق بشر گفته است که در ۲۳ اوت نگهبانان زندان روی زندانیان آتش گشودند. به گفته آنان، نگهبانان از بالای سقف فلزی به زندانی ها شلیک می کردند و نارنجک می انداختند.

بسیاری از اجساد حتی قابل شناسایی نبودند. البته هنوز مشخص نیست که آتش سوزی در زندان چگونه شروع شد.

منطقه میان غرغور و باب العزیزیهدر ۲۸ اوت، کارکنان دیده بان حقوق بشر ۱۸ جسد را بر بستر رودخانه ای خشک بین منطقه غرغور طرابلس و مجتمع محل سکونت معمر قذافی پیدا کردند که هفته پیش از آن کشته شده بودند. این گروه مدافع حقوق بشر می گوید که این محل چندین روز به عنوان محل انداختن اجساد توسط وفاداران به قذافی مورد استفاده قرار می گرفته است.

زمین مقابل باب العزیزیهدست کم ۲۹ جسد در ۲۵ اوت در مقابل محل سکونت قذافی در مرکز طرابلس پیدا شدند. این منطقه به صورت یک کلینیک موقت درآمده بود. البته هنوز مشخص نیست کسانی که اجسادشان در اینجا دفن است توسط مخالفان کشته شده اند یا نیروهای قذافی؟

سیدنی کویرام از دیده بان حقوق بشر که از این محل بازدید کرده به بی بی سی گفت که هر چند کشتار های قبلی به طور انحصاری به نیروهای حامی قذافی نسبت داده می شود ولی در مورد اجساد کشف شده در زمین مقابل باب العزیزیه نمی توان به طور حتم گفت که آنها هم توسط نیروهای حامی قذافی کشته شده اند.

بیمارستان ابوسلیمهنوز مشخص نیست که دقیقا در بیمارستان ابوسلیم چه روی داده است. در آنجا اجساد بیش از ۲۰۰ مرد، زن و کودک در راهرو ها یا روی تخت های بیمارستانی یافت شدند.

بعضی از مردم محل نیروهای حامی قذافی را عامل این کشتار می دانند ولی رابین وادو سخنگوی صلیب سرخ به بی بی سی گفت که این بیمارستان در خط مقدم درگیری قرار داشت و در گرماگرم جنگ پزشکان و پرستاران نمی توانستند به این محل دسترسی داشته باشند.

صلیب سرخ ۱۷ بیمار را به یک کلینیک دیگر انتقال داده و تلاش می کند که بیمارستان دوباره کار خود را آغاز کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12353

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]