3

قاچاق انسان در آمریکا؛ اینفوگرافی

  • کد خبر : 124495
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

قاچاق انسان در آمریکا ۶۴ درصد شامل قاچاق جنسی، ۲۲ درصد قاچاق و بهره کشی برای کار و حدود ۳ درصد قاچاق مشترک در این دو زمینه است.

مرکز ملی مطالعه قاچاق انسان NHTRC که به مبارزه علیه آن می پردازد، دست به آگاه سازی مردم از این جرم در آمریکا کرده است.

 

با جمع آوری اطلاعات ۵ ساله از سوی این مرکز، مشخص شد قاچاق انسان در همه ایالت ها و سرزمین آمریکا وجود دارد و این مساله به جرمی شایع در این کشور تبدیل شده و به سوی یک بحران اجتماعی پیش می رود.

این مرکز به تازگی گزارشی در مورد قاچاق انسان در آمریکا منتشر کرده که بر انواع شایع و معمول قاچاق انسان در ایالات متحده متمرکز است.

 

این مرکز در فاصله زمانی ۷ دسامبر ۲۰۰۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ بیش از ۶۵۵۵۷ تماس تلفنی، ۱۷۳۵ ارتباط آنلاین، ۵۲۵۱ ایمیل که در مجموع ۷۲ هزار ارتباط بود را دریافت کرد و گزارش فوق را بر اساس اطلاعات به دست آمده از این پیام ها تهیه کرده است.

 

مجموع گزارش های دریافت شده در طی ۵ سال بررسی، ۶۴ درصد شامل قاچاق جنسی، ۲۲ درصد قاچاق و بهره کشی کاری و حدود ۳ درصد قاچاق مشترک جنسی و کاری می شود. ۱۲ درصد نیز نامشخص هستند.

 

در زمینه قاچاق کار ۶۱ درصد زنان قربانیان آن هستند و ۶۶ درصد نیز به ملیت های خارجی بازمی گردد. قاچاقچیان اغلب افراد آسیب پذیر را با روش های مختلفی همچون دروغ، وعده های واهی، بردگی و سایر اشکال کنترل، هدف قرار می دهند تا بدین ترتیب قربانیان خود را در دام روابط جنسی تجاری و کار اجباری قرار دهند.

 

کودکان، دسته دیگر قربانیان این جنایت هستند که در دو شکل برده کشی جنسی و اشتغال دیده می شوند. از میان ۹۲۹۸ پرونده قاچاق انسان گزارش شده، ۲۶۸۸ پرونده یعنی ۲۹ درصد دست کم یک قربانی کودک داشته است. قربانیان کودک در زمینه روسپی گری و پورنوگرافی نیز مشاهده می شوند.

 

نکات کلیدی گزارش از این قرار است:

 

– مرکز شاهد افزایش ۲۵۹ درصدی تماس ها طی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ بوده است.

 

– طی پنج سال، ۹۲۹۸ گزارش از پرونده های قاچاق انسان دریافت شد.

 

– سه نوع رایج قاچاق جنسی گزارش شده، شامل روسپی گری های کنترل شده، فاحشه خانه های تجاری و روسپی گری همراه. کار و اشتغال اجباری نیز اغلب در زمینه مشاغل داخلی، رستوران ها، واسطه گری ها و خدمه های فروش گزارش شده است.

 

– ۴۱ درصد قربانیان از موارد قاچاق جنسی و ۲۰ درصد قاچاق کار، شهروندان آمریکایی بوده اند.

 

– ۸۵ درصد زنان، قربانیان قاچاق جنسی بوده اند و ۴۰ درصد مردان قربانی قاچاق کار.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124495

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]