2

اجرای طرح پزشک خانواده در سه استان پایلوت

  • کد خبر : 12450
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۰

رحمت‌الله حافظی با اشاره به این‌که «مجموع اسناد مربوط به بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌های طرف قرارداد، معادل ۱۷۶ میلیارد تومان است» اظهارکرد: این در حالیست که وزارت بهداشت ۱۹۱ میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی زیرمجموعه تامین اجتماعی بدهکار است. وی افزود: علاوه بر این، این وزارتخانه ۱۱ میلیارد تومان بابت درمان رایگان مصدومان حوادث […]

رحمت‌الله حافظی با اشاره به این‌که «مجموع اسناد مربوط به بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌های طرف قرارداد، معادل ۱۷۶ میلیارد تومان است» اظهارکرد: این در حالیست که وزارت بهداشت ۱۹۱ میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی زیرمجموعه تامین اجتماعی بدهکار است.

وی افزود: علاوه بر این، این وزارتخانه ۱۱ میلیارد تومان بابت درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی توسط مراکز ملکی تامین اجتماعی نیز، به این صندوق بدهکار است و این بدهی در برخی بیمارستان‌ها طی سه سال گذشته تسویه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و در صورت پرداخت کل بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، این وزارتخانه باز هم ۲۶ میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که باید آن را تسویه کند.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی با بیان این‌که «تامین اجتماعی آمادگی تسویه بدهی خود به صورت تهاتر با وزارت بهداشت را دارد» در عین حال تاکید کرد: این موضوع با نشست سه جانبه‌ای با حضور وزارت بهداشت، صندوق تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد میسر است؛ چراکه درآمدهای وصولی بیمارستان‌های دولتی به حساب خزانه واریز می‌شود و سپس به این بیمارستان‌ها بازمی‌گردد.

تامین اجتماعی اعتبار ویژه‌ای برای طرح پزشک خانواده اختصاص نداده است

وی درباره روند اجرای طرح پزشک خانواده در سه استان پایلوت، توضیح داد: این صندوق مشکلی بابت پرداخت اعتبار برای اجرای پزشک خانواده ندارد، اما اعتبار ویژه‌ای هم برای این امر اختصاص نداده است.

افق – ایسنا- وی گفت: اعتبارات لازم در اختیار مدیران کل تامین اجتماعی استان است و به هر میزان که صورتحساب از سوی وزارت بهداشت فرستاده شود، استان‌ها موظف به پرداخت آن هستند.

حافظی همچنین، با یادآوری این‌که «هیچ کوتاهی در پرداخت اعتبارات تاکنون از سوی بیمه‌ها صورت نگرفته است»، گفت: در گزارش‌هایی که به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم نیز، مشخص شد که بیمه‌ها کوتاهی در اجرای این طرح نداشته‌اند و تمام ظرفیت و امکانات خود را در اختیار این طرح قرارداده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر