5

پرسپولیس با کسب پنجمین جام به رکورد ۵ قهرمانی استقلال در جام حذفی رسید.

  • کد خبر : 1259
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۵۰

علی دایی هم تبدیل به اولین مربی ایرانی شد که دو سال متوالی به قهرمانی در جام حذفی می‌رسد. افق – واحد خبر:رکوردهای جالب جام حذفی طی این ۲۵دوره به شرح زیر است: پرافتخارترین مربیان : علی پروین و بهمن صالح نیا علی پروین ۳بار با پرسپولیس در سالهای ۶۵ ، ۷۰ و ۷۷ و […]

علی دایی هم تبدیل به اولین مربی ایرانی شد که دو سال متوالی به قهرمانی در جام حذفی می‌رسد.

افق – واحد خبر:رکوردهای جالب جام حذفی طی این ۲۵دوره به شرح زیر است:

پرافتخارترین مربیان : علی پروین و بهمن صالح نیا

علی پروین ۳بار با پرسپولیس در سالهای ۶۵ ، ۷۰ و ۷۷ و بهمن صالح نیا نیز ۳ بار با ملوان در سالهای ۵۵ ، ۶۵ و ۶۹ موفق به کسب جام قهرمانی شده اند و پرافتخارترین مربیان در تاریخ جام حذفی هستند و حالا دایی با دو قهرمانی به یک قدمی این دو رسیده است. در بین مربیان خارجی فاتح جام نیز لوکا بوناچیج با سپاهان دو بار جام قهرمانی را بدست آورده است

پرافتخار ترین تیم: استقلال- پرسپولیس

در۲۴ دوره گذشته جام حذفی ، تیم استقلال تهران با کسب ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی بود که حالا پرسپولیس هم در این عنوان با آبی‌ها شریک شده است. آبی پوشان تهرانی در سالهای ۵۶ ، ۷۴ ، ۷۸ ، ۸۰ و ۸۶ به ترتیب با شکست تیمهای هما ، برق ، بهمن ، سپاسی و پگاه موفق به فتح جام حذفی شده اند. پرسپولیس نیز ۵بار در سال‌های ۶۶، ۷۰، ۷۷، ۸۹ و ۹۰ قهرمان شده و با رکورد استقلال برابری می کند.

پرافتخارترین بازیکن : محمد نوازی

محمد نوازی بازیکن سابق تیمهای استقلال و صبا ، با کسب ۴ عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام حذفی است. نوازی ۳بار با استقلال و یک بار با صبا باتری موفق به قهرمانی در جام حذفی شده است.

بیشترین حضور در فینال : استقلال تهران

استقلال تهران با حضور در ۸ فینال ، رکورد خارق العاده ای را از خود بر جای گذاشته است. استقلال از ۲۴ دوره حضور در جام حذفی، هشت بار به فینال راه یافته که در ۵ فینال برنده و در ۳ فینال دیگر مغلوب شده است. ملوان با حضور در ۷ فینال در رتبه دوم قرار دارد.

حضور متوالی در فینال : ملوان انزلی

ملوان انزلی با حضور در ۷ فینال ، پس از استقلال بیشترین حضور را در فینال داشته که ۵ بار آن به صورت متوالی بوده است. ملوان از سال ۶۵ تا ۶۹ موفق به ۵ بار حضور در فینال شد که در سالهای ۶۵ و ۶۹ موفق به فتح جام شد.

موفق ترین تیم فینال : سپاهان اصفهان

سپاهان اصفهان ۳ بار موفق به حضور در فینال شده و در هر سه فینال نیز موفق به شکست حریفان شده است. سپاهان در سالهای ۸۲ ، ۸۴ و ۸۵ به ترتیب مقابل سه تیم تهرانی استقلال، پرسپولیس و صبا به برتری رسیده و قهرمان جام حذفی شد. بعد از سپاهان پرسپولیس با ۵قهرمانی از ۶حضور در فینال در رده بعدی موفق‌ترین فینالیست‌ها قرار می‌گیرد.

ناکام ترین تیم فینال : تراکتورسازی تبریز

این تیم تبریزی در سالهای ۵۵ و ۷۳ موفق به حضور در فینال شد ، اما در هر دو دوره شکست خورد و موفق به قهرمانی نشد.

ضعیف ترین عملکرد قهرمان : ذوب آهن اصفهان

ذوب اهن اصفهان در فصل ۸۱ در حالی قهرمان شد که در مجموع ۷ بازی انجام داده ، فقط یک برد بدست آورد که آن هم در مقابل تیم ضعیف پرسپولیس همدان بود. ذوب اهن در دو بازی رفت و برگشت فینال نیز مقابل سپاسی به تساوی رسید . در ضربات پنالتی قهرمان شد.

برترین گلزنان فینال: مهرزاد معدنچی و امیر وزیری(۳گل)

مهرزاد معدنچی هر ۳ گل خود در فینال جام حذفی را برای تیم سپاسی به ثمر رسانده ، اما امیر وزیری ۲ گل برای ذوب اهن و یک گل برای سپاسی به ثمر رسانده است.

بهترین گلزن در یک بازی : غلامحسین مظلومی و محمد سلیمی

غلامحسین مظلومی در فصل ۵۵ در بازی شهباز مقابل تیم صنعتی بهشهر که با نتیجه ۱۲- صفر به نفع شهباز پایان یافت ، ۶ گل تیمش را به ثمر رساند. محمد سلیمی بازیکن تیم صنایع اراک در فصل ۸۵ در بازی مقابل تربیت بدنی اسفراین ۶ گل از هشت گل تیمش را به ثمر رساند.

گل به خودی در فینال : محمد خرمگاه و محسن صفری

محمد خرمگاه مدافع استقلال تهران در فینال سال ۸۲ مقابل سپاهان یکی از گلهای این تیم را وارد دروازه خودی کرد. محسن صفری بازیکن سپاسی نیز در فصل ۸۰ مقابل استقلال یک گل به خودی زد که همین گل باعث قهرمانی استقلال شد.

ناکام بزرگ جام حذفی: پاس

تیم پاس از اولین دوره جام حذفی تاکنون ۵ بار به مرحله نیمه نهایی جام حذفی راه یافته است، اما در هر دوره با شکست از راهیابی به فینال باز مانده است. پاس اخرین بار دو فصل پیش مقابل راه اهن در مرحله نیمه نهایی شکست خورد و حذف شد.

پرگل ترین بازی های تاریخ جام حذفی :

داماش تهران – نوروزی چهار محال (۱۴- صفر) فصل ۸۵

سپاهان اصفهان- باوندپور اسلام آباد (۱۳- صفر ) فصل ۷۸

مس کرمان – وحدت شهرکرد (۱۳- صفر) فصل ۸۳

تربیت یزد- پاس بیرجند (۱۳-۱) فصل ۸۶

شهباز تهران- صنعتی بهشهر ( ۱۲- صفر) فصل ۵۵

نیروی زمینی- آزادی بندر ریگ (۱۰- صفر) فصل ۸۷

استقلال تهران- جنوب زابل (۱۰-۱) فصل ۷۰

مربی و بازیکن قهرمان: امیر قلعه نوعی و علی دایی

در تاریخ جام حذفی دو بازیکنی که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند، در دوران مربیگری شان نیز این عنوان را بدست اورده اند.

امیر قلعه نوعی در سال ۷۴ با استقلال به عنوان بازیکن و در سال های ۸۰ و ۸۶ به عنوان مربی موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی شده است.

علی دایی در فصل ۸۳ با صبا قهرمان جام حذفی شد و در سال ۸۹ و ۹۰ هم به عنوان مربی پرسپولیس را قهرمان جام حذفی کرد و تبدیل به اولین مربی ایرانی شد که دو بار پیاپی جام حذفی را بدست آورده است.

اما فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان در سال ها ۶۵ و ۶۹ با ملوان به عنوان بازیکن قهرمان جام حذفی شده و چهارمین فردی بود که هم به عنوان بازیکن و هم مربی حضور در فینال جام حذفی را تجربه کرد.

قبل از او مهدی تارتار که در فصل ۷۳ با بهمن قهرمان جام حذفی شده بود، در فصل ۸۷ با راه آهن به فینال جام حذفی رسیده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر