3

اعتصاب غذای بیش از ۴۰۰ زندانی سیاسی بحرینی

  • کد خبر : 126246
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

برخی از زندانیان زندان “جو” نیز اعلام کردند که علاوه بر ضرب و شتم و توهین به علمای دینی و مذهبی سر برخی از زندانیان به خاطر اهانت به آن‌ها تراشیده شد.

پایگاه خبری “العهد” جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین گروه شیعه مخالف دولت در این کشور اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ زندانی سیاسی در زندان “جو” در جنوب شرق بحرین در اعتراض به رفتار زندانبانان و حمله اخیر آن‌ها به زندانیان دست به اعتصاب غذا زدند.

 این گروه در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد که ۴۰۰ زندانی سیاسی وارد دومین روز متوالی از اعتصاب غذا شدند.

 همچنین جمعیت الوفاق تاکید کرد: برخی از بازداشتی‌ها و زندانیان این زندان، پیشتر توسط زندانبانان هدف حمله و اقدامات ناقض حقوق بشر قرار گرفتند.

جام/ برخی از زندانیان زندان “جو” نیز اعلام کردند که علاوه بر ضرب و شتم و توهین به علمای دینی و مذهبی سر برخی از زندانیان به خاطر اهانت به آن‌ها تراشیده شد.

 بنا به اعلام جمعیت الوفاق این اقدام زندانیان سیاسی برای درخواست کمک از صلیب سرخ و سازمان‌های جهانی جهت پایان دادن به اقدامات ناقض حقوق بشر در زندان‌های بحرین صورت گرفته است.

 از سوی دیگر وزارت کشور بحرین ضمن رد اتهامات وارده از سوی جمعیت الوفاق مدعی شد که این اظهارات واقعیت ندارد.

 زندان “جو” در جنوب شرقی بحرین قرار دارد و در آن حدود ۱۵۰۰ زندانی سیاسی از جمله فعالان و چهره‌های برجسته سیاسی در بازداشت به سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=126246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]