3

سید حسین الهامی از روزنامه نگاران و سردبیر روزنامه ایران درگذشت

  • کد خبر : 12626
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۹

سید حسین الهامی از روزنامه نگاران پیشکسوت و نخستین سردبیر اجرایی روزنامه ایران چهره در نقاب خاک کشید. افق – اکونومیست=استاد حسین الهامی، پس از نیم قرن فعالیت مطبوعاتی، به علت بیماری، از میان جمع انگشت شمار روزنامه نگاران قدیمی رفت و چهره در نقاب خاک کشید. الهامی یکی از چهره های شاخص مطبوعاتی در […]

سید حسین الهامی از روزنامه نگاران پیشکسوت و نخستین سردبیر اجرایی روزنامه ایران چهره در نقاب خاک کشید.
alt
افق – اکونومیست=استاد حسین الهامی، پس از نیم قرن فعالیت مطبوعاتی، به علت بیماری، از میان جمع انگشت شمار روزنامه نگاران قدیمی رفت و چهره در نقاب خاک کشید. الهامی یکی از چهره های شاخص مطبوعاتی در میان همکاران هم نسل خود است که طی سه نسل از خبرنگاری روزنامه ها تا سردبیری مجلات هفتگی تجارب ارزنده یی در این حرفه داشت.
الهامی از جمله روزنامه نگارانی بود که تنها به شوق قلم زنی، وارد این حرفه شده بود و همیشه به جوانان توصیه می کرد: «با انتخاب این حرفه، قدم در وادی بلاخیز و پرمصائبی می گذاری که از پول و مقام خبری نیست، جز عشق به کار… مگر اینکه بخواهی راه ناصوابی در پیش بگیری».
حسین الهامی به راستی شایسته و سزاوار لقب «استاد» بود، استاد در روزنامه‌نگاری، نویسندگی و حتی شاعری، اما کمتر کسی خبرداشت الهامی زیبا‌ترین غزل‌ها و مثنوی‌ها را سروده، بدون آن که آن‌ها را در جراید چاپ کند. یا اصولاً ادعای شاعری داشته باشد،
به هر روی حسین الهامی استادی که هرگز دوره‌ای در دانشکده روزنامه‌نگاری ندیده بود، اگر برای تدریس دعوت می‌شد، از بهترین استادهای روزنامه نگاری بود.
الهامی گویی روزنامه نگار زاده شده و نگارش در رگ و خون او جاری بود، چنانکه در سن ۲۴ سالگی به سردبیری یکی از مجلات معروف آن روزگار سپید و سیاه برگزیده شد و در همان سن و سال از سردبیران موفق هفته‌نامه‌های موجود به شمار می‌رفت.
الهامی در دهه۵۰در روزنامه اطلاعات به کار مشغول شد و ابتدا دبیری سرویس‌های اجتماعی و حوادث را عهده‌دار گردید، سپس به سردبیری سرویس شب روزنامه اطلاعات گمارده شد. او در هر سرویسی مسئولیت به عهده می‌گرفت. برایش تفاوت نداشت، یعنی تسلط او چنان بود که کم نمی‌آورد، چه سرویس اجتماعی باشد، چه گزارش، چه حوادث و مهم تسلط او در این حرفه بود، حرفه‌ای که باید عاشق آن بود تا موفق شد و الهامی به راستی از عاشقان راستین روزنامه‌نگاری بود.
در سال ۱۳۷۳الهامی به روزنامه ایران رفت و سردبیری آن روزنامه را از بدو تأسیس عهده‌دار شد و پس از چند سال ترجیح داد کنار بنشیند و کار نوشتن، ویراستاری، و انجام امور برخی از نشریات فصلی را در خانه انجام دهد.
الهامی بامداد شنبه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. پیکر آن مرحوم در آرامگاه خانوادگی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
۳ فرزند دختر و پسر از مرحوم الهامی به یادگار مانده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12626

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر