2

ارتباط نامشروع و فرستادن فیلم های مستهجن از طریق ارسال پیامک+ تصویر

  • کد خبر : 1274
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳

اخیرا عده ای سودجو با هدف ترویج هیجانات و رفتارهای غیر اخلاقی جوانان اقدام به کلاهبرداری از این قشر می کنند، این افراد که به طور عمده عده ای دختر یا پسر دخترنما هستند با ارسال پیام هایی در اینترنت به بهانه های مختلف از جمله ارتباط نامشروع و فرستادن فیلم های مستهجن از جوانان […]

اخیرا عده ای سودجو با هدف ترویج هیجانات و رفتارهای غیر اخلاقی جوانان اقدام به کلاهبرداری از این قشر می کنند، این افراد که به طور عمده عده ای دختر یا پسر دخترنما هستند با ارسال پیام هایی در اینترنت به بهانه های مختلف از جمله ارتباط نامشروع و فرستادن فیلم های مستهجن از جوانان مبالغی بین ۵تا۲۰هزار تومان مطالبه می کنند که البته این رقم در قالب شارژ ایرانسل از افراد مطالبه می شود.

افق – برنا:این کلاهبرداران که محیط مجازی را فضایی مناسب برای اعمال مجرمانه خود می دانند، تاکنون موفق شدند مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند. براساس اطلاعات خبرنگار برنا این افراد پس از کلاهبرداری و دریافت شارژ ریالی، آن را به نصف قیمت می فروشند.

اخیرا نیز یکی از این افراد که دختری ۲۵ساله بوده و موفق شده است میلیون‌ها تومان در قالب شارژ از افراد کلاهبرداری کند، از سوی پلیس شناسایی شده است.

SiteRooz.com

یک منبع آگاه در پلیس فتا با تایید این نوع کلاهبرداری در این باره به برنا گفت: این افراد به علت اینکه از هر سوژه بین ۵تا۲۰هزار تومان کلاهبرداری می کنند، که شاید رقم کمی به نظر برسد به طور معمول مالباختگان برای شکایت هیچگاه به پلیس مراجعه نمی کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همین امر باعث می شود این مجرمان جریح تر شده و دامنه کلاهبرداری های خود را در فضای مجازی گسترش دهند.

این در حالی است که شاید در نگاه نخست مبلغی که کاربران در این کلاهبرداری متضرر می شوند بسیار ناچیز باشد، اما رواج این قبیل موارد علاوه بر این که در مجموع می تواند خسارت مالی زیادی به افراد وارد کند، موجب بروز هرج و مرج و رواج رفتارهای غیر اخلاقی در جامعه خواهد شد. بنابراین توجه به فضای مجازی در کنار توصیه و آموزش استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی می تواند مکملی باشد برای مقابله با بحران ها و آسیب های جدید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر