2

برنامه های شبکه های ماهواره ای برای ایجاد استحاله فرهنگی

  • کد خبر : 12752
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۰۲

حجت الاسلام حیدر مصلحی در دهمین اجلاس خبرگان رهبری به استراتژی دشمنان در مواجهه با  انقلاب اسلامی اشاره کرد و تهاجم به ارزشها و تحریم‏هاى اقتصادى و سیاسى را از مهمترین استراتژی دشمنان خواند. مصلحى ضمن تأکید بر نقش وزارت اطلاعات در حراست و حفاظت از دستاوردهاى نظام به جنگ سخت اطلاعاتى نظام با دشمنان […]

حجت الاسلام حیدر مصلحی در دهمین اجلاس خبرگان رهبری به استراتژی دشمنان در مواجهه با  انقلاب اسلامی اشاره کرد و تهاجم به ارزشها و تحریم‏هاى اقتصادى و سیاسى را از مهمترین استراتژی دشمنان خواند.

مصلحى ضمن تأکید بر نقش وزارت اطلاعات در حراست و حفاظت از دستاوردهاى نظام به جنگ سخت اطلاعاتى نظام با دشمنان پرداخت.

وى در ادامه از برخى اظهار نظرهاى کارشناسانه که در بعضى موارد حتى موجب از بین رفتن تلاشهاى صورت گرفته می ‏شود، انتقاد کرد و خواستار این شد که مسئولان این نکات امنیتى را در سخنان و مصاحبه‏ هاى خود رعایت کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به بیدارى اسلامى افزود: انقلاب اسلامى در بیداری اسلامی تاثیر فراوانی گذاشت همچنین می توان بیدارى اسلامى را آغاز مبارزه با نظام سلطه قلمداد کرد.

مصلحى در ادامه سخنانش به موضوع انتخابات اشاره و به ارائه تحلیلى در این خصوص پرداخت.

وی با بیان اینکه روحیه سربازان گمنام امام زمان از سطح بالایى برخوردار است و این روحیه بالا را نشان از ولایت مدارى نیروهاى این وزارتخانه خواند.

وى در عین حال  از ائتلاف علنى و عمدتاً مخفى جریان فتنه با جریان انحرافى براى مقابله با خط اصلى نظام و انقلاب اسلامى خبر داد.

وى در تحلیل این ائتلافها آنها را از پیچیده‏ترین مسائلى دانست که نظام به آنها روبروست.

مصلحی ادامه داد: البته وزارت اطلاعات از سطح بالاى هوشیارى برخوردار است و نخواهد گذاشت این جریان ها ، انتخابات ۱۲ اسفند (انتخابات مجلس شوراى اسلامى) را به انحراف بکشاند.

وزیر اطلاعات گفت: جریان فتنه و جریانات انحرافى هر دو با ویژگی هاى مشترکى در راستاى تقابل جدى با نظام و ولایت فقیه تحرکاتى را دارند.

وى افزود: این تحرکات با تلاش براى القاء فصل الخطاب نبودن ولایت فقیه و تقسیم بندى فرامین رهبرى به حکومتى و غیر حکومتى سیاست خود را دنبال می کنند.

وى رویکرد منفعلانه این جریان ها  با مسأله بیدارى اسلامى را از دیگر اهداف آن‏ها دانست.

مصلحى با بیان اینکه از نگاه این جریانها، به دست گرفتن کرسى ریاست جمهورى و کرسی ‏هاى مجلس شوراى اسلامى تنها راه تغییر نظام  است افزود: البته شاهد هستیم مدتى است این جریان ها که با روشهاى گوناگون به دنبال جذب مردم هستند.

وى گفت:  بزرگ نمایى مشکلات مردم، ایجاد هراس در بین توده‏ هاى مردم، اتخاذ سیاست تساهل و تسامح، علاقه‏ مندى جدى در خصوص رابطه با آمریکا به نحو پررنگ در عملکرد این جریانات کاملاً دیده می شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: این جریان ها می کوشند تا با گفتمان اصلاح طلبانه، تمامى نیروهاى اصلاح طلب را به گونه‏ اى جذب نمایند.

مصلحی خاطرنشان کرد: این گروهها در حال شکل دادن لایه‏ هاى مختلف براى جذب نخبگان هستند، از برنامه ‏هاى این جریان ها، مقابله با سیاست هاى مقام معظم رهبرى، تأکید بر ملى گرایى افراطى، تأکید بر شبه مدرنیسم، تأکید بر ناکارآمد بودن اسلام، تأکید بر ناکارآمدى روحانیت است.

وی در تشریح کارکردهای این جریان ها افزود احساس بى قدرتى و عجز افراد بر تأثیر گذارى در تصمیمات، احساس بى معنایى سیاسى، ایجاد حسن بى اعتمادى به حاکمیت، بهره‏گیرى از مواضع دوپهلو و لغزنده و  اتخاذ گرایشات غربى  از مهمترین  برنامه‏ ها براى تأثیر گذارى بر نخبگان است.

وزیر اطلاعات  در ادامه به موضوع تغییر نسل و شکل گیری نسلی که از نظر زمانی با اهداف انقلاب فاصله اشاره کرد و افزود: این گروهها با سوء استفاده از بی اطلاعی نسل جدید از مسائل انقلاب، تهی کردن ذهن نسل جدید از اندیشه های حضرت امام و مقام معظم رهبری در بین این نسل می پردازد.

مصلحی همچنین از تاکتیک مظلوم نمایی جریان اصلاحات پرده برداشت و از فریب برخی از افراد خودی در این مسأله ابراز تأسف کرد.

وی تبیین انحرافی از ولایت فقیه که آنرا دچار نسبیت گرایی کرده را از دیگر برنامه های این گروهها دانست.
وزیر اطلاعات ، در ادامه به تدابیری که برای برگزاری سالم انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی باید اتخاذ کرد پرداخت.
مصلحی همچنین در خصوص شیوه های استحاله فرهنگی  گفت: در این راستا می توان  از برنامه های  شبکه های ماهواره ای برای ایجاد استحاله فرهنگی اشاره کرد.
وی در پایان سخنانش وجود شبکه های مختلف در راستای ذائقه های مختلف افراد جامعه را در راستای این اهداف خواند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر