5

دولت برنامه‌ای برای جریمه یارانه بگیران ندارد

  • کد خبر : 127884
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: با وجود مصوبه مجلس، دولت تصمیمی برای جریمه ۳ برابری یارانه بگیرانی که اطلاعات غلط ارائه کرده اند، ندارد.

 سید کاظم دلخوش با اعلام اینکه فعلا دولت تصمیم جدی برای تشکیل کمپین انصراف از یارانه نگرفته است، گفت: از ابتدا هم تصمیم بر این بود که دولت از مردم بخواهد که به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند، زیرا پرداخت یارانه فعلی به مردم نصف آن رقمی است که در نتیجه آزادسازی حاصل می شود و این خسارت به خود مردم وارد می گردد.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان این مطلب که می توان گفت که منابع تامین یارانه نقدی به نوعی از پول مردم و منابع مختلف که متعلق به مردم است، تامین می شود، گفت: قطعا در مراحل بعدی اجرای هدفمندی یارانه ها، دولت باید فکرهای دیگری کند و راهکارهای دیگری را بیابد تا همکاری مردم هم بیشتر شود.

او گفت که در مورد اجرای هدفمندی یارانه ها فقط باید یک نفر به عنوان سخنگو مسائل را برای مردم مطرح کند تا نگرانی های مردم از بین برود و اخبار مختلف باعث تشویش اذهان عمومی نگردد، زیرا صحبت های مختلف و برخی اقدامات و کج سلیقگی ها نگرانی هایی را برای مردم ایجاد می کند.

دلخوش به موضوع افزایش قیمت برخی از کالاها و خدمات در شرایطی که دولت قصد ساماندهی یارانه بگیران را دارد، اشاره کرد و گفت: این کج سلیقگی ها و اقدامات، نگرانی هایی را در جامعه ایجاد می کند، بر این اساس باید سلیقه ای عمل کردن در دستگاه های اجرایی از بین برود، زیرا این اقدامات باعث می شود که بخشی از مردم که قصد همکاری به دولت را دارند، دچار تردید شوند.

به گزارش مهر، او با تاکید بر این نکته که در مراحل بعدی اجرای هدفمندی یارانه ها دولت باید روش ها و شیوه های دیگری را در پیش بگیرد، گفت: در تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۹۳ مجلس پیش بینی کرده است که اگر فردی برای دریافت یارانه نقدی اطلاعات غلط به دولت بدهد، تا ۳ برابر مبلغ یارانه نقدی دریاقتی جریمه خواهد شد، با این وجود و علی رغم این مصوبه مجلس، دولت چنین برنامه ای ندارد و در این شرایط اقداماتی اینچنینی عجولانه است.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: دولت و مجلس لازم است که از برخی کج سلیقگی ها جلوگیری کنند تا مردم در مراحل بعدی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، مردم همکاری بیشتری با دولت داشته باشند، اگر به دولت در این زمینه کمک نشود، دولت دچار آسیب هایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=127884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر