2

درخواست تحقیق از مرکزی که ۴۰۰ زن را در خود جای داده است

  • کد خبر : 129131
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

درخواست‌ها برای تحقیق درباره شرایط یکی از بزرگ‌ترین مراکز حذف مهاجرت برای زنان در انگلیس با توجه به اتهامات مبنی بر سوء استفاده جنسی از بازداشت‌شدگان در این مرکز افزایش یافته است.

مراکز حذف مهاجرت در انگلیس اتباع خارجی را که درخواست پناهندگی آنها رد شده و در انتظار تصمیم‌گیری درباره وضعیت پناهندگی خود و یا اخراج از این کشور هستند را نگهداری می‌کنند.

 مرکز “یارلز وود” که تا ۴۰۰ زن را در خود جای داده و شرکت امنیتی خصوصی “سرکو” اداره آن را به عهده دارد، به علت رفتار بد با زندانیان زن در این مجموعه مورد انتقاد قرار گرفته است. مرگ یک پناهجوی ۴۰ ساله جامائیکایی در این مرکز در مارس ۲۰۱۴ به طرح درخواست‌های جدید برای تحقیق کامل درباره شرایط داخلی این مرکز که در بدفوردشایر در شرق انگلیس قرار دارد، منجر شد.

 ایوت کوپر، وزیر کشور سایه انگلیس و کیت واز، رئیس کمیته امور داخلی پارلمان این کشور جدیدترین افرادی هستند که خواهان ارائه پاسخی به اتهامات درباره بدرفتاری‌‌ها در این مرکز هستند.

 داون بوتلر، سیاستمدار حزب کارگر انگلیس در این باره گفت: «این شرکت خصوصی که یارلز وود را اداره می‌کند، پول دولت را دریافت کرده است و بنابراین باید تحقیقی در این زمینه صورت بگیرد و بررسی مستقل درباره این مساله و مسائلی که در این مرکز اتفاق می‌افتد انجام شود.»

 حامیان دفاع از حقوق پناهجویان در انگلیس می‌گویند شرکت سرکو باید شفاف‌سازی بیش‌تری درباره عملیات خود داشته باشد چرا که این شرکت قراردادی را از دولت انگلیس دریافت کرده است که آنان را در قبال پناهجوی آسیب پذیر زن مسئول می‌داند.

جام/ با این وجود سرکو تاکید می‌کند که پلیس و واحد استانداردهای حرفه‌ای وزارت کشور انگلیس قبلا به این اتهامات رسیدگی کرده‌اند و این پرونده مختومه شده است.

 گفته می‌شود در ماه آوریل نیز از تحقیق رشیده مانجو، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در زمینه خشونت علیه زنان درباره شرایط داخلی یارلز وود جلوگیری شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129131

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]