1

سردار خوشنواز: نظر رهبری درخصوص عملکرد سپاه حفاظت در اجلاس غیرمتعهدها

  • کد خبر : 129457
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

فرمانده سپاه حفاظت انصار گفت که در بخش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری این سپاه، تجهیزاتی با خلاقیت در ایران ساخته شده که دنیا از آن بی خبر است.

سردار محمدجواد خوشنواز فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) در نشست خبری که صبح امروز برای اولین بار به مناسبت ۵ خردادماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت برگزار شد، با اشاره به ۳۰۰ شهید این سپاه در طول انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: سپاه حفاظت بعد از ترور شهید مطهری شکل گرفت و بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی شکل کاملتری یافت.

خوشنواز درخصوص بُعد آموزش و تجهیزات این سپاه نیز با بیان اینکه از ابتدای انقلاب و تشکیل سپاه حفاظت، هیچ وابستگی به خارج نداشتیم، اظهار داشت: در بخش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، تجهیزاتی با خلاقیت در ایران ساخته شده که دنیا از آن بی خبر است.

وی تصریح کرد: امروز در بُعد آموزش به ظرفیتی رسیدیم که می‌توانیم به کشورهای دوست و برادر (چه در کشور خودشان و چه در ایران) آموزش بدهیم. البته از سوی برخی کشورها درخواست داشتیم که بعضا هم عملی شده است.

فرمانده سپاه انصار ادامه داد: علاوه بر آموزش، در بخش عملیات، اطلاعات و تجهیزات نیز نه تنها از دنیا عقب نیستیم بلکه بعضا جلو هم هستیم.

خوشنواز با بیان اینکه گروههای تروریستی در ایران از ابتدای انقلاب بوده و هستند و تنها شکل آنها عوض شده، گفت: همه این اقدامات تروریستی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت و حمایت می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه بعد از واگذاری مسئولیت به سپاه، اقدام عملی موفقی از سوی تروریستها صورت نگرفته، افزود: البته تروریستها هم شیوه‌های خود را عوض کرده و از طریق فضای مجازی آموزش می‌دهند.

خوشنواز با بیان اینکه وظیفه ما حفاظت از رییس جمهور است، تصریح کرد: نگاه ما به اینکه چه کسی، چه رویکرد، جناح و نگاهی دارد، نیست و اگر رییس جمهور هم دیدگاهی داشته باشد، ما مسولیت نداریم نگاه او را دنبال کنیم. وظیفه ما حفاظت از شخصیت حقیقی و حقوقی اوست. البته سپاه، با بصیرت، مسایل سیاسی را دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه انصار با بیان اینکه نگاه ما در سپاه حفاظت به هیچ وجه سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: کم نیستند مسئولینی که تیم حفاظتی نمی‌خواهند اما به دلیل تکلیف و اصرار ما و نیز ابلاغ مصوبات، موضوع حفاظت را دنبال و اجرا می‌کنیم و البته آنها نیز متقاعد می‌شوند.

خشنواز یادآور شد: بعداز ترور دانشمندان هسته‌ای، به ظرفیت‌هایی دست یافتیم که برای استکبار ناشناخته است که این ظرفیت‌های عملی، توان ما را برای پیشگیری و مقابله بالا برده و بعد از استقرار در خصوص دانشمندان نیز مشکل خاصی به وجود نیامده است در حالی که همه تهدیدات به روز می‌شوند.

خوشنواز برگزاری اجلاس عدم تعهد و مراسم تحلیف رییس جمهور در سال ۹۲ را از جمله ماموریت‌های بسیار سنگین سپاه حفاظت در سال‌های گذشته دانست و گفت: اجلاس عدم تعهد دومین اجلاس دنیا محسوب می‌شود و در مراسم تحلیف رییس جمهور نیز برای اولین بار سران کشورها شرکت داشتند که البته سپاه در برگزاری آنها سربلند بیرون آمد و مقام معظم رهبری نیز در دیداری، نقش ما در اجلاس عدم تعهد را «عمل صالح» دانستند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) از ابتدای تاسیس تا پایان سال ۹۲، بیش از ۹۰هزار ماموریت انجام داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر