4

هیلاری کلینتون گزینه بسیار خوبی برای ریاست جمهوری آمریکاست

  • کد خبر : 130095
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸

«باراک اوباما» ضمن اعلام رضایت از عملکرد «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق دولت خود، وی را گزینه‌ای بسیار مناسب برای تکیه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ دانست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آُسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی، «هیلاری کلینتون» را یکی از قدیمی ترین یاران خود و گزینه‌ای بسیار مناسب برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خواند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه ضمن تمجید از عملکرد «هیلاری کلینتون» در سمت وزیر امور خارجه کشورش، وی را وزیری موثر و وفادار خواند.

باراک اوباما و هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۸ برای کسب عنوان نامزد حزب دموکرات برای کاندیداتوری ریاست جمهوری با هم رقابت کردند که نهایتا اوباما در این رقابت بر خانم کلینتون فائق آمد ولی در دولت اول خود طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، حکم تصدی بر وزارت امورخارجه را برای رقیب سابق خود امضا کرد.

گفتنی است حمایت اوباما از کاندیداتوری خانم کلینتون، ساعتی پس از آن اتفاق افتاد که اخباری مبنی بر میهمانی ضیافت ناهار این دو در کاخ سفید در رسانه ها منتشر شده بود.

این درشرایطی است که دو روز قبل باراک اوباما در مراسمی در میان سربازان فارغ التحصیل آکادمی وست پوینت نگاه های جدید سیاست خارجی آمریکا را منتشر کرد.
به اعتقاد ناظران و تحلیلگران بین المللی این سخنرانی پرده از برنامه دولت دموکرات آمریکا برای کسب موفقیت در دو سال باقی مانده از دولت اوباما بر می‌داشت. دولت اوباما قصد دارد تا با رویکردی متفاوت و جایگزین کردن دیپلماسی به جای جنگ دولتش را تقویت کند تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری بتواند مقدمات پیروزی دموکرات‌ها را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=130095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر