1

پروشنکو: آتش برافروخته در شرق اوکراین باید ظرف یک هفته خاموش شود

  • کد خبر : 131022
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۸:۵۸

رئیس‌جمهوری جدید اوکراین در نخستین نشست گروه تماس «تحقق طرح صلح در شرق» با حضور نماینده اروپایی و سفیر روسیه، بر لزوم اقدامات سریع برای تامین امنیت همه مردم در مناطق شرق کشور ظرف یک هفته تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو»، رئیس‌جمهوری جدید اوکراین در نخستین نشست خود با گروه تماس ویژه تحقق طرح صلح در شرق این کشور که روز یکشنبه، ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) برگزار شد، تاکید کرد که لازم است تا آتش افروخته شده در مناطق شرق اوکراین ظرف یک هفته خاموش شده و اوضاع آرام گیرد.

پروشنکو گفت: «ما باید ظرف یک هفته این آتش را خاموش کنیم. برای من هر روز که مردم عادی در مناطق شرقی کشته می‌شوند، و اوکراین بهای سنگینی برای اوضاع بوجود آمده می‌پردازد، غیرقابل قبول است. به همین دلیل باید هر چه سریعتر اقدام نموده تا امنیت تک تک شهروندان اوکراینی که در مناطق شرقی زندگی می‌کنند، صرف نظر از اینکه هر نوع عقیده سیاسی داشته باشند، تامین گردد.»

رئیس‌جمهوری جدید اوکراین یادآور شد که طرفین شرکت کننده در این نشست باید روی دستیابی به توافقی که در زمان دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه درمورد آن تاکید شده، کار کنند تا هر چه سریعتر به نتیجه رسید.

در نشست گروه تماس ویژه تحقق طرح صلح در مناطق شرق اوکراین، «پاول کلمکین» سفیر اوکراین در برلین، «هایدی تالیانین» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا و «میخائیل زورابوف» سفیر روسیه در کی‌یف حضور داشتند.

«پروشنکو» پیشنهاد کرد که نشست این گروه بطور روزانه انجام شود تا همه اقدامات برای اجرای هر چه سریعتر توافقات و سرو سامان دادن به اوضاع در شرق اوکراین بسرعت هماهنگ و مورد اجرا قرار گیرد.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفر روز جمعه خود به نورماندی (فرانسه) برای نخستین بار با رئیس جمهوری جدید اوکراین به مدت ۱۵ دقیقه دیدار و مذاکره کرده و طرفین برای همکاری با یکدیگر در خصوص توقف خشونت‌ها و برقراری امنیت در شرق اوکراین توافق کردند.

بعد از این دیدار پوتین روز شنبه به نیروهای مرزبانی روسیه دستور داد تا تدابیر خاصی برای تشدید کنترل عبور و مرور غیرقانونی در مرزهای مشترک روسیه و اوکراین به منظور کمک به تثبیت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین اتخاذ کنند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131022

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]