4

نامه ضدایرانی کنگره به اوباما: چنین تحریم‌هایی نداریم!

  • کد خبر : 131433
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

پیشتر حسن روحانی، در بیان دستاوردهای توافق موقت گفته بود: در این توافق این نکته است که قدرتهای جهانی اعلام کردند که با پایان یافتن مذاکرات جامع و توافق جامع، تمام تحریم ها برداشته خواهد شد.

گنگره آمریکا در نامه ای به رئیس جمهور این کشور از عدم لغو تحریم های ایران حتی درصورت دستیابی به توافق دائمی هسته ای خبر داد.
این نامه، اظهارنظرها و گمانه زنی هایی که نشان از کارشکنی آمریکایی ها در روند مذاکرات داشت را رسما تایید می کند.

جروزالم پست (Jpost) در گزارشی زیر عنوان “هشدار کنگره به اوباما: ممکن است، توافق هسته ای با ایران برای برداشتن تحریم ها کافی نباشد” می نویسد: مجلس نمایندگان نامه ای را برای اوباما آماده کرده که شرایط خاص آنان را برای همراهی در توافق هسته ای آینده با ایران، معین خواهد کرد.
نامه رهبران مجلس نمایندگان ایالات متحده به باراک اوباما، نشان می دهد که از نظر آنان توافق هسته ای با ایران برای لغو تحریم های این کشور کافی نیست [!].

جام/پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در بیان دستاوردهای توافق موقت هسته ای گفته بود: در  این توافق این نکته است که قدرتهای جهانی اعلام کردند که با پایان یافتن مذاکرات جامع که بلافاصله از امروز به بعد آغاز خواهد شد و توافق جامع، تمام تحریم ها برداشته خواهد شد. تحریم های سازمان ملل، تحریم های یکجانبه، از سوی اتحادیه اروپا یا آمریکا.

این روزنامه صهیونیستی افزود: “اد رویس” رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و “الیتوت انگل” که از شخصیت های برجسته حزب دموکرات و جمهوری خواه در این کمیته به حساب می آیند، نامه ای را برای اوباما نوشته اند که هدف از آن یادآوری نقش کنگره در هرگونه توافقی با ایران بوده، به ویژه نقش قوه مقننه در کاهش، برداشتن یا لغو تحریم هایی که علیه جمهوری اسلامی وضع شده است.

این نامه مطالبی را مطرح می کند که “الیوت انگل”  در گذشته به آن اشاره کرده بود؛ یعنی “حداقل شرایط مورد نیاز برای یک توافق خوب” و اینکه “هر توافقی با ایران به تصویب کنگره نیاز دارد”.
در این نامه با اشاره به عبارت “تحریم های مربوط به برنامه هسته ای” در توافق موقت آمده است: مفهوم تحریم های مختص به برنامه هسته ای ایران در قوانین ایالات متحده موجود نیست.

این نامه حمایت ایران از جبهه مقاومت را “ترویج تروریسم [!]” لقب داده و با تاکید مجدد بر روی میز بودن برنامه موشکی و دفاعی کشورمان می افزاید: تقریبا تمامی تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران به برنامه توسعه موشک های بالستیک این کشور نیز مربوط است، به علاوه حمایت از تروریسم بین المللی و دیگر برنامه های غیرمتعارف تسلیحاتی.
خاتمه دادن همیشگی و قابل تایید ایران به تمام این فعالیت ها –نه فقط برخی از آن ها- برای برداشتن بیشتر تحریم هایی که توسط کنگره وضع شده، یک پیش نیاز ضروری است.

جروزالم پست قبلا هم در مطلبی با عنوان “آمریکا خود را برای توافق با ایران و واکنش اسرائیل، آماده می کند” نوشته بود: کاخ سفید می گوید، حتی بعد از اجرای توافق جامع، تحریم ها علیه ایران باقی خواهند ماند. در واقع، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها را به سه دسته مرتبط با تروریسم، حقوق بشر و برنامه هسته ای، تقسیم کرده است. به همین علت هم بود که در توافق موقت ژنو، مشخصا از عبارت “تحریم های مربوط به برنامه هسته ای” استفاده شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131433

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]