2

شیوع مصرف مواد مخدر در دانشگاهها در دختران بیشتر است یا پسران ؟ بررسی می شود

  • کد خبر : 13174
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۸:۲۵

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه ۵۰ دانشگاه دولتی بیشتر از سایرین در معرض آسیب مواد مخدر قرار دارند گفت: کار پیمایشی در زمینه شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان و اینکه شیوع مصرف مواد در دانشگاهها در دختران بیشتر است یا پسران در دست انجام است. جلیل دارا در گفتگو با خبرنگار […]

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه ۵۰ دانشگاه دولتی بیشتر از سایرین در معرض آسیب مواد مخدر قرار دارند گفت: کار پیمایشی در زمینه شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان و اینکه شیوع مصرف مواد در دانشگاهها در دختران بیشتر است یا پسران در دست انجام است.

جلیل دارا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به همکاری که با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم کلاس‌های پیشگیری در زمینه آسیب‌هایی که از ناحیه مواد مخدر می‌توانند دانشگاه را تهدید کنند برای ۵۰ دانشگاه دولتی به طور جدی‌تری برگزار می‌شوند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: با توجه به رصدی که در فضای دانشگاه‌ها صورت گرفته است برای ۵۰ دانشگاه یک برنامه جدی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مواد مخدر داریم. احساس کردیم این ۵۰ دانشگاه نیاز بیشتری به سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا آسیب‌هایی که از ناحیه مواد مخدر می‌توانند بوجود آیند در این ۵۰ دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه‌ها هستند، گفت: در این ۵۰ دانشگاه آسیب بیشتر است. البته یکی از دلایلی که تاکیدمان بر روی این ۵۰ دانشگاه است کمبود بودجه‌مان نیز است لذا ناچار هستیم این بودجه را به نحو مطلوب استفاده کنیم بنابراین بودجه‌مان را در راه برنامه‌های جدی‎‌تر پیشگیری برای ۷۰ درصد دانشگاه‌های دولتی که بیش از ۵۰ دانشگاه دولتی را شامل می‌شود اختصاص دادیم.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در عین حال تأکید کرد: انتخاب این ۵۰ دانشگاه صرفاً به این خاطر نیست که آنها آسیب بیشتری داشته باشند بلکه یک دلیل برای محدود شدن تعداد این دانشگاه‌ها، بودجه کم است. البته برخی دانشگاه‌ها نیز خودشان درخواست کرده‌اند که برنامه‌های پیشگیری از آثار سوء مواد مخدر به طور جدی‌تری شامل حالشان شود. البته دانشگاه‌ها رصد می‌شوند و در دانشگاه‌هایی که احساس شود به لحاظ آموزش و پیشگیری نیاز بیشتری به آموزش‌های پیشگیرانه داریم این موضوع بیشتر لحاظ می‌شود.

وی با بدیهی دانستن اینکه درگیری برخی دانشگاه‌ها با آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر بیشتر از سایر دانشگاه‌ها باشد، در پاسخ به اینکه آیا وضعیت شهری که یک دانشگاه در آن واقع شده است بر میزان درگیری آن دانشگاه با مسئله مواد مخدر تأثیر دارد، گفت: دانشگاه هم یک بخشی از جامعه است و قطعاً این تأثیرها وجود دارد.

جلیل دارا با یادآوری اینکه درمان دانشجویانی که گرفتار مصرف مواد مخدر شده‌اند بر عهده دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها است، به مهر گفت: عمده کار حوزه معاونت فرهنگی در حوزه مواد مخدر ناظر بر بسترسازی در زمینه آموزش‌های پیشگیرانه است تا دانشجویان در اثر بی اطلاعی به این نوع آسیب‌ها مبتلا نشوند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم افزود: از ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌خواهیم با توجه به اینکه دولت بودجه‌ای به این ستاد اختصاص می‌دهد دانشگاه‌های بیشتری را در زمینه اقدامات پیشگیرانه تحت پوشش قرار دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر