4

وجود دانش آموزان معتاد در کشور نگران کننده است

  • کد خبر : 132706
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد: ۴ / ۰ درصد از دانش آموزان، مواد صنعتی مخدر استفاده می کنند که این مساله نگران کننده است.

«علیرضا جزینی» عصر چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه مشترک با جمعیت هلال احمر در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین ۱ / ۱ درصد از دانشجویان وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث پیشگیری از اعتیاد نیاز به مشارکت اجتماعی دارد، اظهار داشت: باید موضوع پیشگیری را در مباحث و مسایل رایج در اولویت قرار دهیم.

** ۷۶۰ هزار معتاد درمان می شوند

جزینی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۷۶۰ هزار معتاد در امر درمان گفت: این آمار کافی نیست و ما باید با همکاری نهادها تعداد بیشتری از معتادان را تحت پوشش درمان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۸۵۹ سمن در رابطه پیشگیری از اعتیاد در جامعه فعالیت دارند، افزود: ۹۵۰ سمن در امر درمان معتادان فعالیت داشته و ۱۰۵۱ سازمان مردم نهاد نیز با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری می کنند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تحقیقات نشان داده الگوی نشاط یا لذت جویی از علت های مهم مصرف مواد مخدر در جوانان است که باید در جهت تدوین اصول نشاط اجتماعی تلاش کنیم و جمعیت هلال احمر در این امر می تواند کمک رسان باشد.

وی جلب مشارکت های مردمی و حدود چهار هزار کانون با دو میلیون جمعیت را از گروه های مورد هدف در تفاهمنامه با جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

** کشف ۱۲۰ تن مواد مخدر در سه ماهه امسال

وی با اشاره به کشف ۱۲۰ تن انواع مواد مخدر در سه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132706

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]