2

آیین نامه اجرایی بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور درباره شرایط بازنشستگی بیمه شدگان

  • کد خبر : 13276
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

آیین نامه اجرایی بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور درباره شرایط بازنشستگی بیمه شدگان از کار افتاده از جانب هیئت وزیران تصویب شد. هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، و به استناد بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل […]

آیین نامه اجرایی بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور درباره شرایط بازنشستگی بیمه شدگان از کار افتاده از جانب هیئت وزیران تصویب شد.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، و به استناد بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، همه مشمولان بـند (۹۱) قانون بـودجه سال ۱۳۹۰ کل کشـور کـه از تاریخ ۱ / ۱ / ۱۳۹۰ تا ۲۹ / ۱۲ /۱۳۹۰ حائز شرایط زیر باشند می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند:

بر این اساس ، افراد دارای حداقل شصت سال تمام سن برای بیمه‌شدگان مرد و حداقل پنجاه و پنج سال تمام سن برای بیمه‌شدگان زن، افراد دارای حداقل ده سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه به صندوق، افرادی که به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده (۹۱) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ـ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق ازکارافتاده شده‌اند اما از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند و افرادی که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ امسال از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند، می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند.

بر اساس این مصوبه، مبنای کسر حق بیمه ماهانه بیمه‌شدگان موضوع این آیین‌نامه که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده اند حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۳۹۰ می‌باشد.

بر این اساس ،میزان مستمری بازنشستگی متقاضیان بهره‌مندی از مفاد این آیین‌نامه با رعایت مفاد ماده (۷۷) قانون تأمین اجتماعی و تبصره آن محاسبه و تعیین می شود.

همچنین مستمری قابل پرداخت معادل مستمری استحقاقی بیمه‌شده، یعنی متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود. اینگونه مستمری‌بگیران از شمول ماده (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی خارج هستند.

بر اساس بند ۹۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۰، سازمان تأمین اجتماعی موظف است به افرادی که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت کرده اند و به سن شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمـیسیونهای موضوع ماده (۹۱) قانون تأمـین اجتماعی مصوب ۳ / ۴ /۱۳۵۴ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده شده‌اند اما از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند؛ متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت کند.

افرادی که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ امسال از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.

واحد مرکزی خبر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13276

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر